افسردگی چه بلایی بر سر رابطه‌تان می‌آورد؟

maryam01
مواجه شدن با افسردگی بسیار دشوار است. افسردگی باعث می‌شود که تحمل مدرسه، زندگی اجتماعی، اعتماد به نفس و شادمانی شما سخت‌تر شود.

مواجه شدن با افسردگی بسیار دشوار است. افسردگی باعث می‌شود که تحمل مدرسه، زندگی اجتماعی، اعتماد به نفس و شادمانی شما سخت‌تر شود. حالا به تمام این پایه‌های غیرقابل اعتماد اگر رابطه را هم اضافه کنید، می‌توان گفت قابلیت این را دارد تا رفته‌رفته از هم فرو بپاشد.
ترس دائمی از ترک رابطه
بسیاری از افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، ترس زیادی از تمام شدن رابطه دارند. این مسئله به خاطر اوضاع و احوال شخصی، و یا حتی به خاطر زیاد فکر کردن پیش می‌آید. بنابراین وقتی با شخص تازه‌ای وارد رابطه هستید، احساس نیاز بیشتری به او دارید و بیشتر به او نزدیک می‌شوید، چرا که تلاش می‌کنید تا او را نگه دارید. اما گاهی محکم گرفتن کسی ممکن است باعث رفتن او شود.
احساسات و اخلاق نسبت به شریک‌تان
تناقض‌های اخلاقی از تناقض‌های احساسی بیشتر است، این می‌تواند تعهد را در رابطه بسیار پیچیده کند. ممکن است یک روز کسی را دوست داشته باشید و جایگاه بالایی برایش قائل شوید، و فردای آن روز هیچ‌یک از آن احساسات را نداشته باشید.
نادیده گرفتن شریک‌تان در دور‌همی‌های اجتماعی
اگر مدام به دنبال بیرون رفتن از خانه و ارتباط برقرار کردن با دیگران باشید، این ایده، ایده‌ای جالبی نخواهد بود. در واقع می‌تواند شریک‌تان را آزرده کند چرا که او مجبور است دیدار دوستانش را نادیده بگیرد.
کنار گذاشتن شریک‌تان
‌اکثر مردم وقتی افسرده و آزرده هستند، معمولا هیچ دلیل واضحی ندارند. ممکن است طی فعالیت‌های روزانه، فشار کارها و شرایط روی شما سنگینی کند. احتمالا شریک‌تان از این مسئله آزرده است که چرا گشاده‌رو نیستید، اما تقصیر شما نیست. شما نمی‌توانید آن را کنترل کنید چون افسرده‌اید.
(منبع: psychology)

درمان خانگی برای افسردگی با یادداشت‌های روزانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ