چطور بعد از طلاق، عشقی ماندگار بیابیم؟

maryam01
جدایی ممکن است باعث شود احساس کنید عشق غیرممکن است. کوئنتین هافنر دری را به روی شما باز می‌کند تا بتوانید دوباره عشق را پیدا کنید و کاری کنید که ماندگار شود.

کوئنتین هافنر-از من خواسته شد تا با گروهی از افراد درباره‌ی این مسئله صحبت کنم که چه چیزی در یافتن دوباره‌ی عشق بعد از جدایی تأثیرگذار بوده و چگونه می‌توانند به طور موفقیت‌آمیزی بحران‌های متلاطم رابطه‌ی جدید را بعد از جدایی مدیریت کنند. در این‌جا لازم دیدم که به این ۴ نکته‌ی مهم و اساسی اشاره کنم:

۱-افزایش آگاهی
نخستین مورد در این زمینه قدرت ما در افزایش بینش و آگاهی‌مان نسبت به موضوع‌هایی درباره‌ی خودمان و ویژگی‌های عقلانی‌مان است. این کار معمولا برای مردم کار سخت و دشواری است. باید جواب خوبی برای این سؤال‌ها بیابید:
نقش ما در تمام کردن رابطه چه بود؟
حدود رو به رشد شخصیتی ما چیست؟

۲-پرورش احساس دلسوزی نسبت به خود و دیگران
مردم به‌طور معمول به خاطر دو حوزه‌ی احساسی٬ به رابطه یا ازدواجشان پایان می‌دهند: یا گناه‌زده‌اند یا رنجیده‌اند. معمولا کسی که خودش پیشنهاد جدایی می‌دهد احساس گناه زیادی برای دست کشیدن از رابطه متحمل می‌شود. این فرد راه درازی برای رها شدن از شرّ این احساس در پیش دارد که معمولا از شرم فرهنگی ما نسبت به جدایی نشأت می‌گیرد.

۳-ایجاد راهی مشخص و هموار از امیال و خواسته‌ها
معمولا افراد بعد از پایان دادن به رابطه یا ازدواج٬ به لحاظ عاطفی بی‌حس یا پریشانند و از طرفی برای رابطه‌ای که در آینده خواهند داشت به سختی می‌توانند دیدگاه مشخصی پیدا کنند. سعی کنید این سؤال‌ها را از خودتان بپرسید که:
از یک شریک احتمالی چه چیزهایی می‌خواهم؟
عمیق‌ترین نیازهای من چیست؟
چه چیزهایی واقعا لازم است؟
چه چیزهایی را درباره‌ی یک شریک می‌پسندم٬ و چه چیزهایی را نمی‌پسندم؟

۴-بهبود مهارت‌های رابطه‌ای 
مجرد بودن بعد از تمام کردن رابطه یا طلاق فرصتی برای یا یادگیری مجددِ تمام ابزارها و مهارت‌های لازم برای یک رابطه‌ی موفق است. بسیاری از زوج‌هایی که جدا می‌شوند این مهارت‌ها را ندارند٬ و با کمبود این مهارت وارد رابطه‌ی بعدی می‌شوند. بدون این مهارت‌ها٬ هیچ شانسی برای یک ازدواج موفق در آینده نخواهید داشت.

(منبع: psychologymag)

مطلب مرتبط:
برای مقابله با افسردگی ناشی از طلاق چه می‌توان کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ