خبرهای خوب درباره عملکرد مغز پس از جدایی

maryam01
جدایی رنج‌آور است. ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها پس از آن احساس دلشکستگی کنید. اما ما خبرهای خوبی برایتان داریم.

وقتی دوستانتان به شما می‌گویند که همه‌چیز درست می‌شود و با شخص جدیدی آشنا می‌شوید٬ بهتر از شما درباره‌ی شرایط‌تان فکر می‌کنند. بر اساس تحقیقی که اخیرا انجام شده مغز انسان کاملا قابلیت این را دارد تا از عشق صرف نظر کند و به راهش ادامه دهد٬ حتی اگر در اوج دلشکستگی و رنجیده‌خاطری با خود فکر کنید که نمی‌توانید.
اگرچه انسان دوست دارد که فقط یک شریک یا جفت داشته باشد بسیاری از ما روابط رمانتیک پرشور و حرارتی را با افراد مختلف در زندگی تجربه می‌کنیم. بنابراین نه تنها به شرایط عاطفی نیاز داریم تا این تعهدات را شکل دهیم٬ بلکه باید قادر به هم زدن آن هم باشیم.
پروفسور برایان بوتول متخصص جرم‌شناسی می‌گوید: بدن ما دارای مکانیسم روانی است تا بتوانیم مشکلات را در طول زندگی حل کنیم. این مکانیسم به افراد می‌گوید که همه چیز درست می‌شود و درد در طی زمان از بین می‌رود.
اخیرا محققان با توجه به اسکن‌های آزمایش ام‌آر‌آی دریافتند که بخش‌های مشابه مغز که در هنگام مصرف کوکائین فعال می‌شود همان بخش‌هایی است که در هنگام روابط عاشقانه دخیل است. این مسئله به ما کمک می کند تا درک کنیم اغلب نخستین احساسات وابستگی جسمی به یک شریک چگونه رخ می‌دهد.  بنابراین وقتی شما تمام این احساسات را زیر پا می‌گذارید٬ مثل این است که از معتادی بخواهید که ماده‌ی مصرفی خود را ترک کند.
منبع: (psychologymag)

مطلب مرتبط:
راهکارهایی برای فراموش کردن جدایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ