بیلی ۷ ساله پس از انجام ۵۰ عمل جراحی، حالا صورتی جدید دارد+عکس

mojtaba
پسربچه‌ای که از یک بیماری نادر رنج می‌برد، بیش از ۵۰ عمل بر رویش انجام شد تا صورتش به طور دقیق و با کوشش فراوان بازسازی شود.

پسربچه‌ای بیش از ۵۰ عمل بر رویش انجام شد تا صورتش به طور دقیق و با کوشش فراوان بازسازی شود. بیلی میچل که حالا هفت ساله است وقتی به دنیا آمد سندروم آپرت داشت٬ بیماری نادری که در قالب نقص اعضای بدن یا بدفرمی آنها مانند جمجمه٬ صورت٬ دست‌ها و پاها خود را نشان می‌دهد.
او عمل‌های زیادی را گذراند تا این بدفرمی‌ها را درست کند- و این عمل‌ها نیازمند روشی بود که به واسطه‌ی آن پزشکان بتوانند جمجمه‌اش را باز کرده و آن را دوباره شکل‌دهند و طی عملی دیگر وضعیت ظاهری او را بازسازی کنند. هم‌چنین یک قالب از جنس تیتانیوم هم حدود ۹ هفته در سرش تعبیه شد.

هر عمل خطرات زیادی به همرا داشت٬‌ ممکن بود به مننژیت٬ آسیب مغزی٬ خونریزی فاجعه‌باری که منجر به سکته‌مغزی می‌شود و مرگ بیانجامد٬ اما بیلی از تمام این عمل‌ها نجات پیدا کرد و والدینش می‌گویند که صورت جدید خود را خیلی دوست دارد.

مادرش می‌گوید که وقتی پسرش به دنیا آمد می‌دانست که مشکلی دارد. او در ادامه گفت: وقتی دیدمش عاشقانه دوستش داشتم. اما او خیلی بیمار به نظر می‌رسید و پوستش حالت پلاستیکی داشت و سرش هم غیرطبیعی بود. بعد فهمیدم انگشتانش هم به هم متصل است.
پزشکان تشخیص دادند که این اختلال به خاطر یک نوع نقص کروموزومی رخ می‌دهد.
بجه‌هایی که این سندروم را دارند دارای چشم‌های برآمده هستند که معمولا به اطراف انحراف دارد. هم‌چنین محور دندان‌هایشان هم مشکل داشته و این به خاطر رشد فک رخ می‌دهد و ممکن است انگشت‌های به هم پیوسته داشته باشند.

بعد از آخرین عمل جراحی٬ حالا بیلی صورت جدیدش را دوست دارد. وقتی برای اولین بار آن را بدون قالب دید اعتماد به نفسش خیلی زیاد شد. قسمت باورنکردنی ماجرا این است که او همه چیز را به خوبی پذیرفت و اصلا به این فکر نکرد که سندروم آپرت دارد.
(منبع: دیلی‌میل)

مطلب مرتبط:
عمل جراحی نوزادی با یک خال بزرگ که نزدیک بود کورش کند+عکس

جراحی بینی

جراحی پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ