نکاتی که باید درباره ایمپلنت دندان بدانید

مهرناز زاوه
ایمپلنت دندان در بین دندان‌سازان و و بیماران بسیار شایع است. در این مطلب به چند سوال رایج در این زمینه پاسخ می‌دهیم.

ایمپلنت دندان در بین دندان‌سازان و و بیماران بسیار شایع است. اگر دندانی به خوبی پیوند خورده و جا بیافتد و از آن مراقبت شود٬ بهترین جایگزین برای دندان افتاده خواهد بود. بهتر است چند سؤال رایج در این زمینه را با هم مرور کنیم:

ایمپلنت دندان چیست؟
در تعریف ساده باید گفت که ایمپلنت دندان یک جایگزین ساختگی برای ریشه است که روی آن یک تاج (یک چیز ساختگی) درست شده و تعبیه می‌شود. جنس آن از یک ماده‌ی زیست‌سازگار بوده (موادی هم‌چون تیتانیوم٬ آلیاژ٬ سرامیک و غیره) و در اشکال و اندازه‌ها و بافت‌های مختلفی در دسترس است. گاهی سطح پیوند با این ماده تماس پیدا می‌کند تا باعث ارتباط مثبت بیشتر با استخوان دندان شود.

مزایا و معایب این روش چیست؟
بزرگترین مزیت آن جایگزینی طولانی مدت برای دندانی است که افتاده بدون آنکه به دندان‌های مجاور آسیبی وارد شود. کاشت دندان می‌تواند باعث حفظ سلامت دهان٬ فرم و عملکرد درآمدن دندان و بالا رفتن زیبایی شود.
اگرچه بالای ۹۰ درصد ایمپلنت‌ دندان با موفقیت انجام می‌شود اما احتمال عدم موفقیت هم در مقایسه با روش‌های متداول وجود دارد. مشکلات رایجی هم ممکن است بعد از عمل پیش بیاید مانند عفونت٬ شل شدن پیوند و آسیب به عصب. به این‌ها هزینه‌های سنگین درمانی را هم اضافه کنید.
(منبع: یاهو)

مطلب مرتبط:
روش درمانی که برای بی‌دندان‌ها انقلاب به پا کرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ