حقایقی که باید درباره بوتاکس بدانید

مهرناز زاوه
بوتاکس ماده‌ای است که حدود ۱۰۰ سال است استفاده می‌شود و حدود ۵۰ سال است که کاربرد دارویی دارد.

بوتاکس ماده‌ای است که حدود ۱۰۰ سال است استفاده می‌شود و حدود ۵۰ سال است که کاربرد دارویی دارد. نخستین کاربردهای آن برای انحراف چشم (که به آن هم‌کشیدن چشم می‌گویند)٬ پلک‌زدن غیر ارادی (عدم توانایی در باز نگه داشتن چشم‌ها)٬ و اختلال تونوس گردن (خشکی گردن) بوده است. امروزه یکی از پرمصرف‌ترین کاربردهای آن در زمینه‌ی زیبایی٬ رفع چین و چروک و شادابی و جوان‌تر شدن است.

برخی باورهای غلط درباره بوتاکس
-بوتاکس برای خطوط خنده استفاده نمی‌شود
یکی از رایج‌ترین باورهای غلط درباره‌ی بوتاکس این است که می‌گویند تزریق بوتاکس برای خطوط خنده استفاده می‌شود. در واقع خطوط خنده٬ چین و چروک‌هایی هستند که در کنج بیرونی لب شکل می‌گیرند. بوتاکس برای خطوط خنده استفاده نمی‌شوند. در واقع خطوط خنده را با آمپول‌های پرکننده برطرف می‌کنند.
-بوتاکس ماهیچه‌های صورت‌تان را فلج نمی‌کند
یکی دیگر از باورهای غلط این است که بوتاکس در عمل ماهیچه‌های صورت را فلج کرده و باعث می‌شود افراد ماسکی شبیه صورت داشته باشند. اگرچه با تزریق زیاد بوتاکس ممکن است این اتفاق بیافتد٬ اما بیشتر پزشکان تلاش می‌کنند تا بسته به بیمار٬ مقدار مشخصی تزریق کنند که فعالیت ماهیچه‌ها را محدود کند.

روش کار
برای تزریق بوتاکس٬ بیمار را روی تختی در ارتفاع بلند خوابانده و مناطقی که باید به آن‌ها تزریق صورت گیرد ضدعفونی می‌شود. در این لحظه یک کرم بی‌حسی تزریق و بعد از آن٬ بوتاکس به مناطق مورد نظر تزریق می‌شود.

عوارض جانبی نادر
عوارض ناشی از تزریق بوتاکس بسیار کم است. عمده‌ی آنها شامل سردرد٬ درد٬ و بیماری‌ای شبیه آنفولانزا است.
(منبع: msn)

مطلب مرتبط:
باورهای غلط درباره بوتاکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سکینه

سکینه

1394-05-30 - 18:28 پاسخ

باسلام من چند بار بوتاکس کردم ولی هنوز خط وسط پیشونیم مونده چر کنم راهنمایی کنین با تشکر