فیس‌بوک، جان این نوزاد را نجات داد+عکس

mojtaba
مادری توانست ظرف ۲۴ ساعت برای درمان سندروم سرِ صاف پسرش حدود ۲ هزار پوند پول تهیه کند.

مادری توانست ظرف ۲۴ ساعت٬ برای درمان سندروم سرِ صاف پسرش حدود ۲ هزار پوند پول تهیه کند. خانم کیت رابرتز ۲۴ ساله می‌گوید که پسرش مایلز وقتی به دنیا آمد دارای سری با شکل متفاوت بود و وقتی سه ماهه بود پزشکان تشخیص دادند که او دارای اختلال «سرِ صاف» است که به آن «سندروم سر صاف» هم می‌گویند. این مسئله زمانی رخ می‌دهد که قسمت پشت سر٬ صاف می‌شود و باعث می‌شود که سر حالت پهن پیدا کرده و قسمت جلویی جمجمه٬ متورم به نظر بیاید. پزشکان معتقدند که این مسئله به خاطر خوابیدن بچه‌ها به پشت است٬ و از آنجا که به لحاظ پزشکی خطرساز نیست٬ بیمه‌ی خدمات درمانی هزینه‌ای بابت درمان آن تقبل نمی‌کند.

اما بعد از تحقیقات زیاد وقتی خانم رابرتز فهمید که این وضعیت می‌تواند به از ریخت‌افتادگی صورت و کوری بیانجامد واقعا شوکه شد. در یکی از کلنیک‌ها به او گفتند که باید از روش «درمان ارتزی جمجمه» استفاده کند که هزینه‌اش چیزی حدود ۲هزار پوند است.

او در مؤسسه‌ی خیریه‌ی GoFundMe حسابی باز کرد و در فیسبوک٬ استاتوسی نوشت و طی آن وضعیت پسرش را توضیح داد٬ و فقط ظرف ۲۴ ساعت توانست پول مورد نیاز برای درمان پسرش را جور کند. خودش می‌گوید: جواب‌های مردم باورکردنی نبود من از این همه سخاوت و بخشندگی شوکه و مبهوت بودم و نمی‌توانستم باور کنم.
در حال حاضر مایلز از کلاه مخصوصی استفاده می‌کند و پزشکان گفته‌اند که بعد از استفاده‌ی مدام از این کلاه در طی ۵ تا ۶ ماه٬ فرم سرش تغییر خواهد یافت.
(منبع: دیلی میل)

مطلب مرتبط:
این دختر پنج ساله برادر کوچکش را پرستاری می‌کند+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ