توصیه‌هایی برای جلوگیری از اگزما (قسمت اول)

اگر آلرژی دارید یا دچار سرماخوردگی بهاری هستید یا پوست‌تان خشک و بیش از حد حساس است؛ احتمالا با اگزما نیز دست و پنجه نرم می‌کنید.

اگر آلرژی دارید یا دچار سرماخوردگی بهاری هستید یا پوست‌تان خشک و بیش از حد حساس است؛ احتمالا با اگزما نیز دست و پنجه نرم می‌کنید. جوش‌های خشک و قرمز که بسیار خارش دارد، وجه مشخصه‌ی این بیماری است. در اینجا به دستورالعمل‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از آنها می‌توانید با اگزما مقابله کنید.
۱۰ نوع اگزما وجود دارد اما اگزمای آتوپی (التهاب آلرژی پوست) بیش از بقیه شایع است.
به گفته‌ی دکتر کریستین لیفرمن، استاد دانشگاه مدرسه پزشکی مایو در روچستر جوش‌های اگزما نوعاً قرمز رنگ است و به شکل ورم موضعی یا دمل در صورت و گردن و ابرو و زانو ظاهر می‌شود، اما ممکن است به پاها و دست‌ها و یا کل بدن هم سرایت کند.
پدیده‌ای دایره‌وار؟
نشانه‌های اگزما می‌آیند و می‌روند. یک روز پوست شما شاید خوب باشد و روز دیگر نه. قرمزی‌های جوش‌مانندی در بدن‌تان ببینید. صابون‌ها و لوازم پاک‌کننده خانگی نامناسب و هوای خشک‌کننده پوست مثل گرمای ناگهانی آخر پاییز و اول زمستان، لباس زیر و احتمال استرس از جمله عوامل است که باعث بروز اگزما می شود.
در اینجا به طور مختصر می‌گویید که برای جلوگیری از اگزما چه باید بکنید.
زیاد از صابون استفاده نکنید
کارن کن دیزی رییس بخش پوست‌شناسی دانشگاه براین ماور می‌گوید: «برای جلوگیری از خشک‌شدن پوست‌تان، تنها برای شست و شوی بخش‌هایی که فکر می‌کنید لازم است از صابون استفاده کنید. از صابون‌های ملایم استفاده کنید. دکتر لیفمن می‌گوید صابون‌های گلیسیرین‌دار انتخاب خوبی است. اما از صابون‌های دافع بوی بد که سوزش‌آور است استفاده نکنید.»
از مرطوب‌کننده استفاده کنید
بهترین زمان برای استفاده زیاد از مرطوب‌کننده بلافاصله پس از خارج شدن از حمام است. آن کلن ‌اسمیت، متخصص پوست در بیمارستان ویلیام بیمونت می‌گوید: «بلافاصله پس از آن‌که با حوله خودتان را پاک کردید، در حالی که هنوز بدن‌تان مرطوب است، با گشاده‌دستی از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
(منبع: healthcare)

قسمت دوم

۵ راه‌حل طبیعی برای درمان اگزما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ