توصیه‌هایی برای جلوگیری از اگزما (قسمت دوم)

دکتر لیفرمن می‌گوید: «من توصیه می‌کنم بیماران صبور باشند و مرطوب‌کننده‌هایی پیدا کنند که عاری از خوشبو کننده، رنگ و مواد افزودنی باشد که می‌توانند پوست را خراش کنند.

در قسمت قبل از زبان چند متخص پوست، توصیه‌هایی برای جلوگیری از اگزما را خواندید. در اینجا می‌توانید ادامه توصیه‌ها را بخوانید.
سراغ مرطوب‌کننده‌های بدون بو بروید
دکتر لیفرمن می‌گوید: «من توصیه می‌کنم بیماران صبور باشند و مرطوب‌کننده‌هایی پیدا کنند که عاری از خوشبو کننده، رنگ و مواد افزودنی باشد که می‌توانند پوست را خراش کنند.
مرطوب‌کننده‌ها را دم دست بگذارید
دکتر کلن اسمیت می‌گوید: «مرطوب‌کننده‌هایی با تیوب‌های خیلی کوچک تهیه ‌کنید و آن را در کیف پول یا جیب‌تان با خود داشته باشید. در این صرت هربار که دست‌تان را می‌شورید می‌توانید دوباره از مرطوب‌کننده استفاده کنید.»
خارش را از لباس‌تان دور کنید
از پودر لباسشویی ملایم استفاده کنید و لباس‌تان را دو بار آب بکشید تا هیچ ردی از پودر روی لباس نماند. دکتر دیزی، توصیه می‌کند: «من از این پودرهای جدید که به شکل مایعی آبی هستند استفاده نمی‌کنم، چون متوجه شدم که آن‌ها پسماندهایی روی لباس‌ها می‌گذارند که باعث خارش می‌شود. همچنین از نرم‌کننده‌های پارچه نیز استفاده نمی‌کنم، چون مواد معطرکننده موجود در آن‌ها نیز می‌تواند باعث خارش پوست شما شود.
از دستان‌تان محافظت کنید
به گفته دکتر کلین اسمیت، وقتی ظرف می‌شویید یا کار خانه را انجام می‌دهید دستکش دست‌تان کنید، چون صابون و آب، مواد پاک‌کننده و حتا گرد و غبار می‌تواند به پوست‌تان آسیب بزند. او می‌گوید: «اگرچه دستکش‌های لاستیکی باعث گرما و عرق کردن دست‌تان شود. بنابراین دستکش‌هایی با استر بپوشید تا عرق را جذب کند.»
درمان
دکترها می‌گویند با وجود آنکه درمانی برای اگزما وجود ندارد، چیزهایی هست که می‌توانید انجام دهید و پوست‌تان را صاف و تمیز نگه دارید و از بروز اگزما جلوگیری کنید. در این‌جا به برخی از توصیه‌ها اشاره می‌کنیم.
حمام کمک می‌کند
دکترها معمولاً می‌گفتند که بیماران مبتلا به اگزما نباید مدام حمام کنند. دکتر لیفرمن می‌گوید حالا بسیاری اعتقاد دارند که یک یا دو بار دوش گرفتن در روز می‌تواند بسیار مفید باشد.
درجه حرارت آب را پایین بیاورید
دکتر کلین اسمیت می‌گوید: «در آب ولرم حمام کنید، آب ولرم کمتر از آب گرم پوست را خشک می‌کند.»
(منبع: healthcare)

توصیه‌هایی برای جلوگیری از اگزما (قسمت اول)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ