آیا بوتاکس به کاهش وزن کمک می‌کند؟

مهرناز زاوه
محققان از ۶۰ فرد چاق برای حضور در یک آزمایش یک هفته‌ای تمام وقت ثبت نام کردند تا ببینند آیا تزریق بوتاکس می‌تواند باعث کاهش وزن شود یا خیر.

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بوتاکس نمی‌تواند باعث کاهش وزن شود.
پیش از این برخی پزشکان اعتقاد داشتند که با تزریق سم بوتولینوم یا همان بوتاکس به شکم، روند خالی شدن معده کند شده، احساس سیری را افزایش داده و باعث کاهش وزن می‌شود.
محققان از ۶۰ فرد چاق برای حضور در یک آزمایش یک هفته‌ای تمام وقت ثبت نام کردند. این آزمایش به شکل تصادفی، کور و همراه با دارونما بود تا تاثیر سم بوتولینیم‌ با تاثیر دارونما (قرص‌های قندی) را مقایسه کنند. براساس  گزارشی که در ژورنال کبدشناسی و معده‌شناسی به چاپ رسید، محققان متوجه شدند که تزریق، حرکت غذا در معده را کند کرد اما باعث کاهش وزن نشد.
مارک توپازین، استاد داروشناسی کلینیک مایو در روچستر گفت: «براساس یافته‌های ما، من تزریق بوتاکس به شکم را برای افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، توصیه نمی‌کنم. این کار خطراتی دارد و ما دریافتیم که در مقابل هیچ فایده‌ای برای کاهش وزن ندارد.»
توپازین گفت: «مگر این‌که مطالعاتی در آینده چنین چیزی را تایید کند، اما فعلاً به افراد چاق توصیه می‌کنم از روش‌های دیگری برای کاهش وزن استفاده کنند.»
(منبع: healthcare)

مطلب مرتبط:
بوتاکس، درمان فلج عصبی صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ