تاثیر تمرینات پیلاتس بر روابط جنسی

maryam01
در این‌جا می‌خواهیم درباره‌ی عضلات کف لگن صحبت کنیم که در طول تمرین کِگِل و تمرینات پیلاتس فعالیت زیادی دارند.

در این‌جا می‌خواهیم درباره‌ی عضلات کف لگن صحبت کنیم. این دسته از عضلات در طول تمرین کِگِل و تمرینات پیلاتس فعالیت زیادی دارند. در واقع بین عضلات لگنی و عضله‌های شکمی یک نوع هم‌کوشی عصبی وجود دارد. بنابراین وقتی شکم‌تان را به داخل به سمت مهره‌هایتان فشار می‌دهید٬ در واقع مثل همان کاری که در کلاس های پیلاتس زیاد انجام می‌دهید. شما باید از ماهیچه‌های لگنی خود هم کار بکشید.
معمولا فعالیت عضلات لگنی را به نام عضلات واژنی هم می‌شناسند- با این‌که مردان هم عضلات کف لگنی دارند- که ورزیده‌کردن آن می‌تواند به ارگاسمی قوی‌تر و رضایت‌بخش‌تر منتهی شود- انقباض و انبساط عضلات کف لگن در زنان باعث به کارگیری و فعالیت رحِم و دهانه‌ی رحِم می‌شود. انقباظ این عضلات  در حین رابطه‌ی جنسی باعث بالا رفتن شور و هیجان شریک‌تان هم می‌شود.
علاوه بر ورزیده شدن عضلات کف لگن٬ پیلاتس کمک می‌کند تا کل منطقه‌ی لگنی از طریق سفت کردن باسن و آزاد شدن مهره‌های تحتانی٬ به حرکت در بیاید. آزاد شدن این منطقه به این معناست که بخش لگنی می‌تواند در تمام جهات و به شکل‌های مختلف حرکت کند.
در کل پیلاتس باعث می‌شود که قوی‌تر شوید٬ و این یک عامل مهم در رابطه‌ی جنسی است و وقتی که قوی‌تر باشید- چون همان‌طورکه می‌دانید پیلاتس بر روی ارتباط ذهن و جسم تمرکز دارد- این تمرینات باعث می‌شود که بدن خود را بهتر بشناسید. و هرچقدر آگاهی شما‌ از بدن‌تان بیشتر باشد باعث می‌شود که وضعیت بدنی بهتری هنگام بلند کردن اجسام داشته باشید و از طرفی کمک می‌کند که میزان رضایت در رابطه‌ی جنسی‌تان هم بالاتر رود.
(منبع: healthcare)

مطلب مرتبط:
۱۰ غذایی که مانع از یک رابطه‌ی جنسی پر‌شور می‌شوند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ