به این دلایل حتا افراد خوب هم احساسات‌تان را جریحه‌دار می‌کنند

maryam01
این‌که افرادی احساسات‌تان را جریحه‌دار کنند اصلاً چیزی غیرعادی نیست. حتی افراد‌ خیلی خوبی باشند، حتی افرادی که شما را دوست داشته باشند. بعضی اوقات با خودم فکر می‌کنم که چرا افراد حرف‌های آزاردهنده می‌زنند.

این‌که افرادی احساسات‌تان را جریحه‌دار کنند اصلاً چیزی غیرعادی نیست. حتی افراد‌ خیلی خوبی باشند، حتی افرادی که شما را دوست داشته باشند. بعضی اوقات با خودم فکر می‌کنم که چرا افراد حرف‌های آزاردهنده می‌زنند. اصلاً منظورم افراد بددهن نیست، اتفاقاً منظورم افراد خوش‌قلب و خیرخواه است. به نظر من دلایلش این‌هاست:
۱- افرادی که بدون فکر کردن حرف می‌زنند
وقتی طرف مقابلم می‌بیند که احساساتم را جریحه‌دار کرده سعی می‌کند به نوعی قضیه را درست کند. می‌گوید: «ببخشید از دهنم پرید. متاسفم. نمی‌دانم چرا آن حرف را زدم.» من هم همین کار را کرده‌ام. من هم شده که بی‌هوا بی‌آنکه فکر کنم چیزی گفته‌ام.
۲- مردم نمی‌دانند که واکنش شما چیست
هنوز برای دیگران مشخص نکرده‌ام که واکنشم چه خواهد بود. قطعاً نمی‌خواهم چیزی درباره‌ی نقد و ارزیابی تلاش‌هایم بشنوم. اما دیگران این را نمی‌دانند چون من به آنها نگفته‌ام.
۳- مردم نمی‌دانند چه چیزهایی شما را تحریک می‌کند
وقتی بحث مسائل زیبایی‌شناسی و دکوراسیون در خانه مطرح می‌شود، من به شدت دچار وسواس فکری می‌شوم، او نمی‌داند که با این تغییرات احساساتم را جریحه‌دار می‌کند. او اصلاً منطقی نیست.
۴- مردم چیزهای دیگری در ذهن دارند
در صحنه‌ی قبل وقتی واکنش نشان دادم، متوجه شدم که طرف مقابلم خود را برای یک قرار کاری بسیار مهم آماده می‌کند. مطمئن هستم که اصلاً وقت ندارد به تغییر دکوراسیون به سلیقه‌ی من دقت توجه کند.
۵- هرکسی داستان‌های خاص خودش را دارد
گاهی مردم حرفی می‌زنند که هیچ‌ ایده‌ای درباره‌اش ندارند. مثلاً اگر کسی، حرفی آزاردهنده سر کار به شما بزند، شما نمی‌دانید که آیا در خانه با دختر نوجوانش بحث کرده یا نه یا شاید هم هزینه‌هایش را پرداخت نکرده باشد.
۶- ما خودمان اجازه می‌دهیم دیگران احساسات‌مان را جریحه‌دار کنند
الینور روزولت می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌تواند شما را تحقیر کند مگر آن‌که با رضایت خودتان باشد.»
(منبع: psyhologymag)

احساسات از کجا می‌آیند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ