توصیه‌های دکتر اُز برای رهایی از سردرد با همسان‌درمانی

مهرناز زاوه
دکتر اُز- حدود ۹۰ درصد زنان و ۷۰ درصد مردان یک بار هم که شده سردرد را تجربه می‌کنند. در این‌جا به چند راهکار درمانی آن اشاره می‌کنیم.

دکتر مهمت اُز، جراح قلب

حدود ۹۰ درصد زنان و ۷۰ درصد مردان یک بار هم که شده سردرد را تجربه می‌کنند. بسیاری از متخصصین مغز و اعصاب هنوز علت دقیق آن را نیافته‌اند، اما معتقدند که هر چه هست به اضطراب، بدخوابی، گرفتگی عضلات گردن و غیره مربوط است. در این‌جا به چند راهکار درمانی آن اشاره می‌کنیم.
عصب‌شناسی
اولین چیزی که عصب‌شناس برایتان تجویز می‌کند آزمایش سی‌تی اسکن یا ام‌آر‌آی است تا مطمئن شود که سردرد به خاطر تومور، آنوریسم یا سکته نیست. اگر این‌ها نباشد، در مرحله بعد میزان ضربان قلب و فشار خون و تنفس‌تان را می‌سنجد. دکتر شارفمن می‌گوید که بیماران با راهکارهای بدون دارو و کمی مراقبت پزشکی می‌توانند این مشکل را حل کنند.
طب سوزنی
اولین هدف طب سوزنی این است که بیمار، دیگر مسکن‌های با نسخه یا بی‌نسخه نگیرد چرا که دوباره باعث بروز سردرد می‌شود. طب سوزنی باعث آرامش بیمار شده و نیز نیاز به مصرف دارو را از بین می‌برد.
هومئوتراپی یا همسان‌درمانی
پزشک همسان‌درمان به جای تجویز انبوده دارو معمولا پیشنهاد می‌کند که رژیم غذایی‌تان را بهتر کرده یا می‌گوید سعی کنید کمتر در معرض مواد شیمیایی در محیط قرار بگیرید. از آن‌جایی که آنها معتقدند واکنش بدن به بیماری، واکنش درستی است، داروهای بسیار رقیق‌شده تجویز می‌کنند- معمولا داروهای گیاهی مانند بلادونا که به سیستم دفاعی بدن کمک کرده و باعث می‌شود خودش را ترمیم کند.

دکتر مهمت اُز، جراح قلب
مواد غذایی
تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که سردرد دارند از کمبود مواد مغذی خصوصا منیزیم، آنزیم کمکی Q10‌، ریبوفلاوین و ویتامین D رنج می‌برند. در واقع ۵۰ درصد از بیمارانی که از سردرد رنج می‌برند با کمبود منیزیم روبرو هستند. منیزیم باعث کاهش گرفتگی عضلانی و تغییر عملکرد مواد شیمیایی در مغز هنگام سردرد می‌شود.
توصیه‌ی من
طب سوزنی و همسان‌درمانی راهکارهای کمکی خوبی برای سردردهایی است که اختلال جدی‌ به همراه ندارد. منیزیم را هم فراموش نکنید که باعث تسکین رگ‌ها و عضلات می‌شود. در کنار این‌ها، ورزش و یوگا هم گزینه‌هایی عالی هستند چرا که باعث آرامش‌تان می‌شود. در ارتباط با مصرف دارو هم پیشنهادم ایبوپروفن و آسپیرین است.

* دکتر مهمت اُز که او را به نام دکتر اُز می‌شناسند، یک جراح قلب آمریکایی است که اصلیت ترک دارد. او نویسنده چند کتاب است و برنامه بسیار مشهور دکتر اُز را اجرا می‌کند. اُز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، شش جایزه معتبر امی را دریافت کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سعید صافی

سعید صافی

1394-06-24 - 18:05 پاسخ

سردرد

از برنامه خوبتان ممنونم

از برنامه خوبتان ممنونم

1394-04-25 - 06:23 پاسخ

تشکر برای زحمات شما .