آیا اندازه‌ی آلت مردان مهم است؟

mojtaba
هری فیش- مردان زیادی از اینکه ذهنشان به خاطر اندازه‌ی آلت‌شان مشغول است، گله می‌کنند. آنها از خود می‌پرسند آیا آلت‌شان به اندازه‌ی کافی بزرگ است؟

دکتر هری فیش، متخصص اورلوژی و سلامت مردان:

مردان زیادی از اینکه ذهنشان به خاطر اندازه‌ی آلت‌شان مشغول است، گله می‌کنند. آنها از خود می‌پرسند آیا آلت‌شان به اندازه‌ی کافی بزرگ است؟ به اندازه‌ی کافی کلفت است؟ به اندازه‌ی کافی نعوظ دارند؟ و سوالاتی از این دست.
اما اگر فرض بگیریم که دستورالعمل خداوندگار ما در زمین، تولید مثل است و همین‌طور اهمیت این عضو مردان را بدانیم، شاید این همه توجه به آن خیلی عجیب به نظر نرسد. اما اگر تخمدان‌های زنان نیز به اندازه‌ی آلت یک مرد برجسته و آشکار می‌بود، شرط می‌بندم زنان هم نسبت به آن همین‌قدر دغدغه داشتند.
متاسفانه حتا در این دوره‌ی روشنگری اطلاعات جنسی نیز بسیاری از مردان هیچ اطلاعی درباره‌ی اندازه‌ی طبیعی آلت ندارند.
عکس‌های هولناک و به طرز فریبکارانه‌ای اغراق شده – از آلت‌های خیلی بزرگ در وب سایت‌های فروش مواد بزرگ کننده آلت نیز کمکی به آگاهی مردان نکرده. بنابراین در این نوشته می‌خواهم مختصری درباره شواهد موجود توضیح دهم تا ذهن مردان را آسوده کنم.
اول درباره طول. دانشمندان روی اندازه آلت‌های نعوظ یافته تحقیق انجام دادند و نتیجه حاصله شگفت‌انگیز بود. متوسط اندازه آلت در حالت نعوظ اندکی بیش از ۵ اینچ ‌(۱۲.۷ سانتی‌متر) است. مثل تمام اجزای بدن انسان، اندازه‌ها در افراد مختلف فرق می‌کند. از یکسو اگر آلت یک مرد در حالت نعوظ حداقل ۳ اینچ طول داشته باشد، اندازه‌اش طبیعی است. از دیگر سو نیز نتایج دو تحقیق نشان داد که بلندترین آلت‌ها در حال نعوظ حدود ۸ اینچ بودند. گری گریفین، نویسنده کتاب «اندازه آلت و افزایش اندازه: واقعیت‌ها و اشتباهات، و روش‌های ثابت شده» این تخمین‌ها را مطرح کرده است:
– اندازه آلت تنها ۱۵ درصد از مردان در حالت نعوظ از ۷ اینچ بیشتر است.
– اندازه آلت تنها ۳ درصد مردان در حالت نعوظ بزرگتر از ۸ اینچ است.
– از بین هر ۱۰ هزار نفر اندازه آلت فقط یک مرد در حالت نعوظ ۱۰ اینچ است.
این حقیقت دارد آلت‌هایی که در حالت شل کوچک‌تر هستند اندازه‌شان در هنگام نعوظ بیشتر می‌شود. به عبارتی، نمی‌توانید از روی اندازه آلت در زمان شل بفهمید که در هنگام نعوظ چه اندازه‌ای دارد.
آیا نژاد در اندازه آلت تاثیر دارد؟ نه. تحقیقات نشان می‌دهد که متوسط اندازه آلت، در بین سیاهان، سفیدپوستان و آسیایی‌ها تفاوتی ندارد.
برخلاف همه افسانه‌ها، هیچ ارتباطی بین اندازه آلت و درازی بینی یا پا یا انگشت اشاره، یا هر بخش دیگری از بدن وجود ندارد.
تحقیقات زیادی درباره ارتباط بین اندازه آلت و لذت جنسی زن انجام شده که نتیجه همه آن‌ها یک چیز بوده: اندازه آلت مرد هیچ ربطی به رضایت جنسی زنان ندارد.

دکتر هری فیش، پزشک متخصص اورولوژی در بیمارستان پرسباتیرین نیویورک و دانشکده پزشکی ویل دانشگاه کورنل است. او یکی از بهترین پزشکان آمریکا در تشخیص و درمان مسایل مرتبط با سلامت مردان و همین‌طور مشکلات جنسی و باروری در مردان و زنان است. تحقیق دکتر فیش بر تعداد اسپرم‌ها و مختل‌کننده هورمون‌ها به چند مقاله‌ی تحقیقی انجامیده و توجهاتی بین‌المللی را در پی داشته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ