وقتی پروستات متورم می‌شود چه باید کرد؟

mojtaba
دکتر هری فیش- به طور عادی غده‌ی پروستات اندازه‌ی یک گردو است و در انتهای مثانه قرار دارد. مجرای ادرار، لوله‌ای است که ادرار را از طریق آلت از بدن خارج می‌کند و درست از میان غده‌ی پروستات می‌گذرد.

دکتر هری فیش، متخصص اورلوژی و سلامت مردان:
به طور عادی غده‌ی پروستات اندازه‌ی یک گردو است و در انتهای مثانه قرار دارد. مجرای ادرار، لوله‌ای است که ادرار را از طریق آلت از بدن خارج می‌کند و درست از میان غده‌ی پروستات می‌گذرد.
در بسیاری از مرد‌ها، غده‌ی پروستات به مرور زمان رشد می‌کند. این نوع رشد را سرطان نمی‌گویند. نام پزشکی این مشکل، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. بیش از نیمی از مردان بالای ۶۰ سال علائم BPH را داشته و حدود ۹۰ درصد مردان بالای ۷۰ سال به این مشکل دچارند. بسیاری هم این مشکل را دارند و از آن بی‌اطلاع هستند. چرا که پروستات دورِ مجرای ادرار را احاطه می‌کند، و در حالی که رشد می‌کند آن را مثل یک مشت می‌بندد و فشرده می‌کند.
برای درمان این وضعیت نخستین کار این است که پیش دکتر بروید تا ببینید آیا این وضعیت واقعا BPH هست یا نه. اگر مسئله مشکوک باشد، آزمایشات دیگری انجام می‌شود تا بتوان سرطان یا سایر مشکلات را شناسایی کرد. در این زمینه گزینه‌های درمانی زیادی وجود دارد. ساده‌ترین راه این است که مصرف مایعات را موقع خوابیدن محدود کنید- خصوصا نوشیدنی‌های الکلی. الکل باعث تحریک ادرار شده و مصرف زیاد آن باعث انباشته شدن ادرار در مثانه می‌شود.
و دو راهکار دیگر:
مسدود‌کننده‌های آلفا که باعث نرم شدن ماهیچه در پروستات و مثانه می‌شود. این مسدود‌کننده می‌تواند جریان ادرار را تقویت کند.
بازدارنده‌های آنزیم‌ کاهنده‌ی آلفا ۵ که قرص‌هایی هستند که باعث افزایش جریان ادراری شده و اندازه‌ی پروستات را کاهش می‌دهند.

دکتر هری فیش، پزشک متخصص اورولوژی در بیمارستان پرسباتیرین نیویورک و دانشکده پزشکی ویل دانشگاه کورنل است. او یکی از بهترین پزشکان آمریکا در تشخیص و درمان مسایل مرتبط با سلامت مردان و همین‌طور مشکلات جنسی و باروری در مردان و زنان است. تحقیق دکتر فیش بر تعداد اسپرم‌ها و مختل‌کننده هورمون‌ها به چند مقاله‌ی تحقیقی انجامیده و توجهاتی بین‌المللی را در پی داشته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
جمال

جمال

1394-11-10 - 08:09 پاسخ

ممنونم و برای من که به این مشکل دچار هستم مفید بود تشکر میکنم

جمال

جمال

1394-11-10 - 08:09 پاسخ

ممنونم و برای من که به این مشکل دچار هستم مفید بود تشکر میکنم