عفونت مجاری ادراری در مردان، عامل مرموز ناباروری

mojtaba
در این‌جا می‌خواهیم درباره عفونت مجاری ادراری در سطح خفیف در مردان صحبت کنیم، خصوصاً پروستات که به آن التهاب مزمن پروستات هم گفته می‌شود.

دکتر هری فیش، متخصص اورلوژی و سلامت مردان:
در این‌جا می‌خواهیم درباره عفونت مجاری ادراری در سطح خفیف در مردان صحبت کنیم، خصوصاً پروستات (که به آن التهاب مزمن پروستات هم گفته می‌شود). این مساله با التهاب شدید پروستات فرق می‌کند که معمولاً به خاطر عفونت حاصل از رشد سریع باکتری‌ها ایجاد می‌شود. علائم التهاب شدید پروستات عموماً شامل این موارد است:
سرماخوردگی
تب
افزایش تکرر ادرار
افزایش سوزش حین ادرار
عدم توانایی در خالی کردن مثانه
التهاب شدید پروستات را باید فوراً درمان کرد، چرا که زخمی که خیلی سریع از یک عفونت ایجاد می‌شود می‌تواند مجرای انزالی را مسدود کند، در واقع این بخش کوچکی است که به اسپرم‌ها این امکان را می‌دهد تا در حین انزال با مایع منی ترکیب شود. در این‌جا باید به نکته‌ای اشاره کرد: بسیاری از افراد دارای عفونت‌های خفیف و مزمن هستند که بخشی از علائم آن عبارتند از تکرر گاه‌به‌گاهی ادرار، خستگی خفیف اما مزمن، درد بی‌حسی در کمر، بیضه‌ها یا منطقه مثانه، و یا در کل بدون علائم. تحقیقات اخیر نشان داده که ۳۲ درصد از افرادی که از علائم ادراری شکایتی نمی‌کنند دارای عفونت‌هایی در مراحل ابتدایی یا التهاب پروستات هستند. از طرفی می‌دانیم که التهاب پروستات باعث افزایش میزان آنتی‌ژن ویژه‌ی پروستات (PSA) می‌شود.

دکتر هری فیش، متخصص اورلوژی و سلامت مردان
اما خبر خوب این است که التهاب پروستات را تا حدی و با کمک روش‌هایی می‌توان درمان کرد. تنها لازم است بین ۴ تا ۱۲ هفته داروهای مربوطه را مصرف کنید. مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی که پزشک تجویز کرده بسیار مهم است حتی اگر هیچ علائمی در خود مشاهده نکنید. باکتری‌های موجود در پروستات به سختی از بین می‌روند. حتی اگر تعداد کمی از آنها زنده بمانند، می‌توانند رشد کرده و باعث بروز مجدد علائم این التهاب شوند.

دکتر هری فیش، پزشک متخصص اورولوژی در بیمارستان پرسباتیرین نیویورک و دانشکده پزشکی ویل دانشگاه کورنل است. او یکی از بهترین پزشکان آمریکا در تشخیص و درمان مسایل مرتبط با سلامت مردان و همین‌طور مشکلات جنسی و باروری در مردان و زنان است. تحقیق دکتر فیش بر تعداد اسپرم‌ها و مختل‌کننده هورمون‌ها به چند مقاله‌ی تحقیقی انجامیده و توجهاتی بین‌المللی را در پی داشته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ