خوراکی‌های ساده برای بهبود سلامتی

مهرناز زاوه
دکتر اُز-در این‌جا به چهار غذا و نوشیدنی ساده برای ارتقاء سلامت‌تان اشاره می‌کنیم.

دکتر مهمت اُز، جراح قلب
اخیرا تحقیقات جدیدی یافتم که نشان می‌دهد چطور می‌توانید سلامت خود را ارتقاء دهید٬ چیزهایی که شاید همیشه جلو چشم‌مان بوده و به آن‌ها توجه نکرده‌ایم. در این‌جا به چهار غذا و نوشیدنی ساده برای ارتقاء سلامت‌تان اشاره می‌کنم:
پسته‌
اسمش به خاطر محتوای چربش، بد در رفته٬ این آجیل‌‌‌ سرشار از چربی‌های سالم و مغزی اشباع‌نشده است که میزان کلسترول شما را در سطح متعادل نگه می‌دارد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پسته یکی از عوامل پیشگیری از بروز دیابت است. در واقع در این افراد مصرف پسته باعث تنظیم قند خون و میزان انسولین می‌شود.
قهوه
قهوه همیشه ماده‌ی اصلی صبحانه‌های من بوده است و می‌توانم بگویم کلی خاصیت دارد. محققان دریافته‌اند که نوشیدن قهوه باعث بهتر عمل کردن مغز در افرادی می‌شود که مشکل خواب دارند. نوشیدن یک فنجان قهوه پیش از چرت٬ میزان بازدهی و انرژی شما را زیاد می‌کند طوری که تحریک می‌شوید یک فنجان دیگر هم بخورید.
دکتر مهمت اُز، جراح قلب
چای
همیشه درباره‌ی مزیت‌های فراوان چای صحبت کرده‌ام. افرادی که به طور مرتب چای می‌نوشند حدود ۲۴ درصد خطر مرگ در آنها پایین‌تر است. و این میزان برای افرادی که حدود ۴ فنجان در روز می‌نوشند به ۵۷ درصد کاهش می‌یابد.
میوه‌‌
اخیرا تحقیقی که در بین ۴۵۰ هزار نفر به عمل آمده نشان داد افرادی که هر روز میوه می‌خورند خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در آنها تا ۴۰ درصد در مقایسه با افرادی که اصلا میوه نمی‌خورند کمتر می‌شود. اگر عادت به خوردن میوه ندارید، سعی کنید از مقدار کم شروع کنید. 
* مهمت اُز که او را به نام دکتر اُز می‌شناسند، یک جراح قلب آمریکایی است که اصلیت ترک دارد. او نویسنده چند کتاب است و برنامه بسیار مشهور دکتر اُز را اجرا می‌کند. اُز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، شش جایزه معتبر امی را دریافت کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ