با خوردن این قرص، مشکل خشکی واژن را رفع کنید

مهرناز زاوه
دکتر لورن استریکر- بر خلاف این حقیقت که حدود ۵۰ درصد زنان بعد از یائسگی دارای مشکلات خشکی واژن هستند، تعداد کمی از آن‌ها برای حل آن اقدام می‌کنند.

دکتر لورن استریکر، متخصص زنان و زایمان

یکی از مسائل تابو برای زنان٬ صحبت درباره‌ی خشکی واژن است. ممکن است پیش دکتر از یبوست٬ آروغ زدن و یا بوی بد واژن صحبت کنند٬ اما چندان تمایلی ندارند از رابطه‌ی جنسی دردناک خود بگویند٬ و بر خلاف این حقیقت که حدود ۵۰ درصد زنان بعد از یائسگی دارای مشکلاتی در این زمینه هستند٬ تعداد کمی از آن‌ها برای حل آن اقدام می‌کنند.
راه‌های زیادی برای درمان این مسئله وجود دارد. روغن‌های سیلیکونی٬ نرم‌کننده‌هایی با تأثیر طولانی‌مدت و ماده تولید‌کننده‌ی موضعی استروژن باعث لذت‌بخشی رابطه‌ی جنسی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که زنان دوست ندارند که شریک یا همسرشان بداند که واژن‌شان مثل بیست سالگی‌شان نرم و مرطوب نیست. از طرفی این تحقیقات حاکی از آن است که حدود ۸۱ درصد از زنانی که از استروژن موضعی واژن استفاده می‌کنند٬ قبل از آن‌که وارد رابطه شوند کلی تشریفات و مراسم در خلوت خود درباره‌ی این مسئله انجام می‌دهند٬ بنابراین شریک‌شان نمی‌فهمد که دارند از آن استفاده می‌کنند. با این همه٬ اکثر زنان هم از چیزی استفاده نکرده و رابطه‌ی جنسی توأم با درد را تحمل می‌کنند.

دکتر لورن استریکر، متخصص زنان و زایمان

اما می‌خواهم به شما بگویم که دیگر نگران نباشید. پیشنهاد من قرص خوراکی اسپمیفین برای رفع خشکی واژن است که به تأیید سازمان غذا و دارو رسیده و باید آن را روزانه مصرف کرد. این قرص٬ قرصِ استروژن نیست٬ اما در دسته‌ی SERM یا تنظیم‌کننده‌ی انتخابی گیرنده‌ی استروژن قرار می‌گیرد. این قرص بافت‌های واژنی را مورد هدف قرار می‌دهد و باعث تسکین درد دخول به خاطر تضعیف واژن می‌شود. این قرص‌ها بر بافت سینه تأثیری ندارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این قرص باعث افزایش خطر سرطان رحمی می‌شود. پیشنهاد می‌شود زنانی که سرطان سینه دارند از این قرص استفاده نکنند.

* دکتر لورن استریکر، استاد برجسته سلامت زنان در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه نورث وسترن است. او از اعضای اصلی هیات مدیره انجمن سلامت و بیماری‌های زنان آمریکا و عضو انجمن سلامت جنسی آمریکای شمالی و همچنین یکی از اعضای انجمن بین‌المللی مطالعات سلامت جنسی زنان و شبکه‌ی علمی برای سلامت جنسی و سرطان زنان است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
یاس

یاس

1397-03-12 - 14:01 پاسخ

این قرص در بازار موجود نیست .