آیا ترماژ، درد دارد؟

mojtaba
اولین باری که تصمیم گرفتم صورتم را به جز چشم‌ها ترماژدرمانی کنم، باید به توصیه‌ی دکتر جالیمان گوش می‌کردم و مسکن‌های تجویزشده را می‌خوردم.

دکتر دبرا جالیمن، مشهورترین متخصص پوست نیویورک:
در جواب باید گفت: بله، و به خاطر همین است که من مسکن تجویز می‌کنم تا قبل از عمل مصرف شود. در این‌جا به داستان یکی از بیماران درباره‌ی تجربه‌ی ترماژدرمانی در مطب من گوش کنید:
اولین باری که تصمیم گرفتم صورتم را به جز چشم‌ها ترماژدرمانی کنم، باید به توصیه‌ی دکتر جالیمان گوش می‌کردم و مسکن‌های تجویزشده را می‌خوردم. او از من خواست که یک ساعت پیش از عمل از دارویی به نام درمال، که یک مخدر قوی است استفاده کنم. منِ احمق فکر می‌کردم شدیدترین دردی که تحمل کرده‌ام درد زایمان است و دیگر دردی به آن شدت نخواهم داشت.
من دراز کشیدم، و یکی از متخصصان، شابلونی را روی صورتم گذاشت و با ماژیک سیاه دوایری را روی آن کشید. بعد از آن ژلی به صورتم مالید. سپس وسایل را برداشت و کار اصلی شروع شد.
اوائل زیاد بد نبود. بعد از حدود ۱۰ دقیقه، گرمای شدید احساس کردم.  وقتی فروکننده (یا همان اپلیکاتور) به خط چانه‌ام رسید، واقعا وحشتناک بود. دراز کشیده بودم و داشتم به خودم سرکوفت می‌زدم که چرا درمال نخوردم. از متخصص پرسیدم که آیا امکانش هست عمل را متوقف کنیم تا بتوانم همین حالا یک مسکّن بخورم و او گفت که نه الان دیگر خیلی دیر شده، چون مسکّن تا بخواهد عمل کند یک ساعت طول می کشد.
خوشبختانه وقتی عمل تمام شد درد سریعا از بین رفت. وقتی در آینه به خودم نگاه کردم، صورتم دیگر قرمز نبود. و بعد از ظهر سر کارم برگشتم.
چند هفته بعد برای چشم‌هایم هم این عمل را انجام دادم. این‌بار به توصیه‌ی دکتر جالیمان گوش کردم و قبل از آن درمال خوردم. هیچ دردی حس نکردم، حتی کم.
یک ماه بعد از آن‌که دست‌هایم را هم ترماژدرمانی کردم واقعا خوشحال بودم. فکر می‌کردم که دست‌ها از صورت بسیار حساس‌ترند. این‌بار خانم دکتر درمال تجویز نکرد. او به من قول داد که عمل دستها مشکلی برایم نخواهد داشت. همه چیز به خوبی پیش رفت و دست‌هایم بعد از عمل کاملا طبیعی بود. هیچ دردی را حین عمل حس نکردم. واقعا جالب است. احساس می‌کنم که ۱۵ سال جوان‌تر شده‌ام.

آیا چروک صورت و افتادگی پوست بر اثر افزایش سن قابل درمان است؟

دکتر دبرا جالیمن، سخنگوی آکادمی آمریکایی پوست‌شناسی یک متخصص پوست با شهرت‌ جهانی است که در خیابان پنجم منهتن کلینیکی خصوصی دارد. او یکی از اولین پزشکانی بود که در مطب خود از بوتاکس استفاده کرد. بسیاری از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون و مدل‌هایی که عکس‌شان روی مجلات مد چاپ می‌شود، به کلینیک او می‌آیند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ