نیاسین در محصولات پوستی

mojtaba
ویتامین B3 –که نیاسینامید نام دارد- یکی از ترکیبات عالی برای مراقبت از پوست است. وقتی اولین محصولم را به نام Perry’s DaySkin ساختم، یکی از نخستین افرادی بودم که در کشور در محصولم از نیاسینامید استفاده کردم.

دکتر آرتور پری، جراح پلاستیک مشهور آمریکایی:
ویتامین B3 –که نیاسینامید نام دارد- یکی از ترکیبات عالی برای مراقبت از پوست است. وقتی اولین محصولم را به نام Perry’s DaySkin ساختم،  یکی از نخستین افرادی بودم که در کشور در محصولم از نیاسینامید استفاده کردم. حالا علتش را برایتان می‌گویم:
نیاسینامید یک ماده‌ی بدون حساسیت و طراوت‌دهنده‌ پوست است. کار اصلی آن این است که عملکرد سدهای پوستی را تقویت می‌کند. این یعنی کمبود آب را جبران کرده و باعث مقاوم‌تر شدن پوست نسبت به چیزهایی می‌شود که سد‌های آن را از بین می‌برد—خصوصا صابون‌ها. با استفاده از نیاسینامید، قرمزی پوست کمتر می‌شود.
هم‌چنین نیاسینامد پوست را به شیوه‌ای براق می‌کند که با بسیاری از براق‌کننده‌های پوستی فرق دارد. به اضافه‌ی این‌که سایر براق‌کننده‌ها مانند ویتامین C و عصاره‌ی لیکوریک (شیرین‌بیان) دو ماده‌‌ای هستند که چندان به براق شدن پوست کمک نمی‌کنند.
از طرف دیگر نیاسینامیدها خصوصا برای افراد دیابتی بسیار مفیدند، چرا که تنها ماده‌ای است که می‌تواند از زرد شدن پوست جلوگیری کند، و همان‌طور که می‌دانید این اختلال برای افراد دیابتی دردسر ایجاد می‌کند و طی ۴ هفته تا ۱۲ هفته تأثیر خوب خود را نشان می‌دهد.
مزایای نیاسینامید با بهبود وضعیت سالخوردگی پوستی همراه است، باعث تقویت بافت‌ها می‌شود، تولید روغن را کم می‌کند، اندازه‌ی سوراخ‌های پوستی و چروک‌ها را کم کرده و تا هفته‌ی دوازدهم حدود ۵ درصد شرایط پوستی را بهبود می‌بخشد.
نیاسینامید توسط پرتو فرابنفش از بین نمی‌رود و این مسئله آن را به ترکیبی عالی برای استفاده در صبح تبدیل می‌کند.

دکتر آرتور پری، جراح پلاستیک مشهور آمریکایی و استاد جراحی پلاستیک در مدرسه پزشکی رابرت وود جانسن در نیوبرانسویک نیوجرسی است. او بیش از دو دهه تجربه در انواع جراحی پلاستیک دارد، از ساکشن چربی گرفته تا لیفتینگ صورت و تزریق بوتاکس. او با مدارک معتبری که از دانشگاه‌هایی نظیر هاروارد، کورنل و شیکاگو دریافت کرده نامش از سال ۱۹۹۹ در کتاب بهترین پزشکان نیویورک قرارگرفته و تاکنون دوبار نیز در فهرست بهترین پزشکان مجله‌ی نیویورک جای گرفته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ