اصلاح فرم لب پس از تزریق سیلیکون

مهرناز زاوه
اغلب افراد به دنبال داشتن لب‌هایی برجسته‌تر هستند. اکثر جراحان و متخصصان پوست از فیلرهایی چون Resylane و Juvederm یا انواع شناخته شده‌ی دیگری که به تایید سازمان غذا و دارو آمریکا رسیده‌اند استفاده می‌کنند.

اغلب افراد به دنبال داشتن لب‌هایی برجسته‌تر هستند. اکثر جراحان و متخصصان پوست از فیلرهایی چون Resylane و Juvederm یا انواع شناخته شده‌ی دیگری که به تایید سازمان غذا و دارو آمریکا رسیده‌اند استفاده می‌کنند. این فیلرها دائمی نبوده و نیازمند چندین مرتبه تجدید درمان در طول سال هستند. مایع سلیکون دارای ماندگاری دائم بوده و از این رو، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. اما تزریق سیلیکون به لب ممکن است باعث دردسرهای فراوانی شود. بنابراین متقاضیان این عمل باید نسبت به خطرات احتمالی آگاه باشند.
نوع پزشکی مایع سیلیکون جهت استفاده در جراحی شبکیه چشم در آمریکا تایید شده است اما این تاییدیه در مورد لب صدق نمی‌کند. ایمنی و کارایی تزریق مایع سیلیکون در تحقیقات بلند‌مدت اثبات نشده است. این نوع درمان معمولاً در خارج از آمریکا انجام می‌شود.
انواع مختلفی از سلیکون مایع وجود دارد؛ نوع پزشکی که برای جراحی شبکیه‌ی چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد خالص و استریل است. نوع صنعتی آن که مصارف غیر‌پزشکی داشته و یا توسط پزشکان خارج از آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد استریل نبوده و ممکن است باعث عفونت‌‌های جدی شود.

چند نوع پروتز وجود دارد و چه تفاوت هایی با هم دارند؟

علت انتخاب این روش توسط متقاضیان ظاهر بسیار خوب لب‌ها پس استفاده از این روش است. مردم علاقه زیادی به نرمی و برجستگی حاصل از سیلیکون دارند. اما تعدادی از افراد دچار التهاب و تورم می‌شوند‌ که باعث ایجاد ظاهری نامناسب و درد می‌شود. لب این افراد با گذشت زمان بزگتر خواهد شد.
به سبب جذب سیلیکون در عضلات و پوست هیچ راهی برای بیرون آوردن آن وجود ندارد. تنها راهِ درمان، کاهش تورم و برآمدگی لب است. این امکان وجود دارد که تحت بی‌حسی موضعی و با شکافتن قسمت داخلی لب، که باعث مخفی ماندن اثر زخم می‌شود، تورم را کاهش داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ