با پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در سنین مختلف آشنا شوید

مهرناز زاوه
تغییرات حاصل از جراحی پلاستیک هر ساله هزاران مرد و زن را مجاب به رفتن زیر تیغ جراحی می‌کند. عمل‌های زیبایی از نظر پزشکی ضرروی محسوب نمی‌شوند، از همین‌رو تحلیل آمارهای مربوطه مشکل است.

جراحی پلاستیک یکی از پرطرفدارترین عمل‌ها در ایالات متحده محسوب می‌شود. تغییرات حاصل از جراحی پلاستیک هر ساله هزاران مرد و زن را مجاب به رفتن زیر تیغ جراحی می‌کند. عمل‌های زیبایی از نظر پزشکی ضرروی محسوب نمی‌شوند، از همین‌رو تحلیل آمارهای مربوطه مشکل است. با توجه به خواسته‌ها و نیازهای متفاوت افراد از این نوع عمل، محبوبیت جراحی‌های زیبایی می‌تواند بر اساس گروه‌های سنی تقسیم بندی شود. آمار جراحی‌های پلاستیک در هر سال نسبت به سال دیگر متغیر است، با این حال آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا گزارش می‌دهد که بعضی از عمل‌ها همواره در بین بعضی از گروه‌های سنی متداول‌تر بوده است.
عمل بینی بین افراد بین 13 تا 19 شایع‌تر است، صرفاً به این علت که در طول عمر این عضو نسبت به دیگر اعضای بدن دچار کمترین تغییر می‌شود. نوجوانانی که به بزرگسالی نزدیک می‌شوند معمولاً  با شروع مرحله‌ی جدیدی از زندگی چون فارغ التحصیلی، به عمل بینی رو می‌آورند تا شروعی تازه و یا ظاهری تازه داشته باشند.
از سوی دیگر عمل بزرگ کردن سینه پس بلوغ، در بین 20 تا 29 ساله‌هاشایع‌تر است. در این محدوده سنی اندازه و شکل سینه‌ها به فرم ثابتی رسیده است. گرچه وزن، بارداری، نحوه زندگی ممکن باعث ایجاد تغییراتی در شکل سینه‌ها شود اما این تغییرات غیر‌قابل پیش‌بینی‌اند. در این محدود سنی خانم‌ها به ظاهرشان اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. به همین سبب تلاش می‌کنند تا با داشتن ظاهری بهتر، اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

عوارض انتخاب نامناسب مدل بینی چیست؟

متابولیسم انسان با گذشت از 30 سالگی شروع به کند شدن می‌کند. افراد متوجه می‌شوند بدن‌شان چربی بیشتری ذخیره می‌کند، با اینکه رژیم غذایی و ورزشی آن‌ها تغییری نداشته است. حذف توده‌های چربی به وجود آمده در بعضی از اعضای بدن توسط رژیم غذایی و ورزش بسیار مشکل است‌ و با وجود ظهور تکنولوژی‌های جدید، لیپوساکشن همواره قابل پیش‌بینی‌ترین نتیجه را داشته است.

40 سالگی سرآغاز سالخوردگی‌ است و آثار آن در پلک، اطراف چشم و پیشانی قابل مشاهده است. این تغییرات باعث پدیدار شدن ظاهری خسته و یا غمگین در صورت افراد می‌شوند. جای تعجب نیست که گروه سنی 40 تا 45 به عمل‌های پلک و ابرو بیشتر تمایل نشان می‌دهند.
جراحی صورت (facelift) شایع‌ترین عمل در بین گروه سنی بالای 55 سال است. قسمت‌های متفاوتی از صورت همچون گونه‌های افتاده، اطراف لب، فک، چانه و گلو نیاز به تغییر دارند.
مطمئناً نیاز‌های افراد متفاوت است با این حال موارد مطرح شده پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در بین گروه‌های سنی مشخص شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ