فواید محصولات سفید‌کننده دندان

مهرناز زاوه
خمیردندان‌های سفید‌کننده لکه‌های خارجی سطح دندان‌ها را توسط مواد شیمیایی پاک‌کننده می‌زدایند

خمیردندان‌های سفید‌کننده لکه‌های خارجی سطح دندان‌ها را توسط مواد شیمیایی پاک‌کننده می‌زدایند. ولی برخلاف مواد سفید‌کننده، رنگ دندان را تغییر نمی‌دهند.
سفید‌‌کننده‌های حاوی پروکساید (به طور نمونه کرباماید پروکساید) به لکه‌های داخلی که زیر دندان هستند حمله می‌کنند. این عوامل پاک‌کننده به داخل دندان، جایی که ذرات‌ لکه به دندان چسبیده‌اند، نفوذ کرده و آن‌ها را از هم جدا می‌کنند.

ساده ترین راه های سفید کردن دندان
عده‌ای به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند سفید کردن دندان‌ها، استفاده از لیزر و نوردهی را توصیه کرده‌اند، اگرچه کارایی این روش‌ها ثابث نشده است.
دندان‌ها ممکن است توسط نوشیدنی‌ها (مانند چای، قهوه، نوشابه و شراب)، مواد غذایی (همچون گوجه، انواع توت‌ها، سس سویا و سرکه بالزامیک)، دخانیات، داروهای خاص و عوامل ژنتیکی، لکه‌دار شوند. اجتناب از عوامل تاثیر‌گذار در لکه‌دار شدن دندان‌ها مثل پرهیز یا کم کردن استعمال دخانیات، نوشیدن قهوه از راه‌های طبیعی سفید کردن دندان‌هاست. همچنین برخی خوردن مواد غذایی با فیبر بالا و موادی را که باعث ازدیاد ترشح بزاق دهان می‌شوند توصیه می‌کنند، زیرا قادرند باکتری‌هایی را که به پدید آمدن لکه کمک می‌کنند از بین ببرند.
شما باید برچسب محصولات را خوانده و با یک کارشناس بهداشت و درمان در مورد تمام راهکارهای موجود مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ