حلقه‌گذاری قابل تنظیم معده، جراحی پرطرفدار کاهش وزن

مهرناز زاوه
حلقه‌گذاری قابل تنظیم معده (Lap Band) ‌یک عمل‌ جراحی پر‌طرفدار برای کاهش میزان قابل توجهی از وزن بدن است

حلقه‌گذاریقابل تنظیم معده (Lap Band) ‌یک عمل‌ جراحی پر‌طرفدار برای کاهش میزان قابل توجهی از وزن بدن است. این عمل شامل قرار دادن یک نوار به دور معده است که این قابلیت را دارد با تزریق ماده‌ی سالین به ورودی کوچکی که زیر پوست تعبیه شده، شل و سفت شود.

جراحی بای پس معده
متقاضیان معمولاًبعد از عمل 23 کیلو و حتی بیشتر وزن کم می‌کنند و عمل توسط جراح متخصص چاقی و کاهش وزن صورت می گیرد. هنگامیکه فرد به وزن مورد نظرش رسید دکتر مربوطه دست به کار می‌شود. عمل لپ باند به تعداد قابل توجهی از افراد کمک کرده تا وزن کم کنند و ظاهر بهتری داشته باشند. ابدومینوپلاستی (abdominoplasty) زمانی انجام می‌شود که پوست‌های شل و اضافی بعد از کاهش وزن نمایان می‌شوند، همچنین در بسیاری موارد ماهیچه‌های شکمی ممکن است جمع‌تر شوند. لیپوساکشن می‌تواند حد فاصل بخش میانی، ران‌ها و دیگر مناطق بدن را بهبود ببخشد. 
در روش حلقه‌گذاری قابل تنظیم معده جراح با ایجاد ۴ یا ۵ شکاف به قطر ۱-۲/۵ سانتیمتر، ابزارها و دوربین لاپاروسکوپی خود را به داخل شکم عبور داده و با کمترین تهاجم ممکن، ایمپلانت (بند) را به دور جدار خارجی معده به صورت حلقه جاگذاری می‌کند. بدین ترتیب، عملا معده به دو قسمت تقسیم شده واز آن پس بخش زبرین معده به عنوان معده اصلی شمرده می‌شود، در نتیجه بدون برش یا دوخت و دوز حجم معده کاهش می‌یابد به صورتی که بیمار پس از صرف مقدار کمی غذا احساس سیری می‌کند.
با توجه به تاثیرات مثبت بر سلامت و تناسب حاصله، مراجعین از نتایج عمل‌شان رضایت بالایی داشته‌اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ