چه کسانی نباید از تونر استفاده کنند؟

mojtaba
اگر از بیماری‌های پوستی اگزما یا روزاسه رنج می‌برید، حتی یک تونر اسید سالیسیلیک نیز برایتان مضر خواهد بود؛ چون تونر برای پوست‌‎های حساس و واکنش‌پذیر مناسب نیست.

شرکت‌های تولید‌کننده‌ی محصولات مراقبت از پوست، دوست دارند به مردم بباورانند که هر کسی به یک تونر نیاز دارد؛ اما چیزی نمی‌تواند فراتر از حقیقت باشد. تعداد زیادی از مردم باید از تونر پرهیز کنند. اگر از بیماری‌های پوستی اگزما یا روزاسه رنج می‌برید، حتی یک تونر اسید سالیسیلیک نیز برایتان مضر خواهد بود؛ چون تونر برای پوست‌‎های حساس و واکنش‌پذیر مناسب نیست. افرادی که پوست‌های فوق‌العاده خشک دارند نیز نباید از تونر استفاده کنند.
تونرها برای پوست‌های چرب، مختلط، عادی و یا مستعد آکنه موثر هستند. اگر پوست شما چرب یا مستعد آکنه است، دو بار در روز از تونر استفاده کنید (صبح و شب). همیشه به بیمارانم می‌گویم که داشتن بینی براق در ساعت 4 بعد از ظهر یک نشانه‌ی بارز است؛ اگر بعد از ظهر این شکلی هستید، باید دو بار در روز از تونر استفاده کنید. اگر پوست شما عادی یا مختلط است، تنها یک‌بار در روز از تونر استفاده کنید. اگر پوست‌تان حساس است و در پیدا کردن تونری که برایتان قابل تحمل باشد مشکل دارید، و با این حال می‌خواهید که از فواید آن بهره‌مند شوید، یک راهش این است: به آرامی کمی تونر بر روی صورت خود بمالید و بلافاصله آن را با آب سرد شستشو دهید. این روش در زمستان و هنگامی که پوست خشک‌تری دارید نیز موثر است.

مکمل های لازم برای زیبایی پوست صورت و بدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ