زیر و بم ویروس پاپیلوم انسانی را بشناسید

mojtaba
آیا درباره‌ی ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانستید که انواع مختلف این ویروس باعث بروز مشکلاتی در گلو و وضعیت جنسی می‌شود؟

درباره‌ی ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانستید که انواع مختلف این ویروس باعث بروز مشکلاتی در گلو و وضعیت جنسی می‌شود؟ در این جا می‌خواهیم به برخی مشکلات آن و راه‌های درمانی HPV اشاره کنیم:
برای پیشگیری از وقوع HPV دندان‌هایتان را بشویید
در تحقیقی که از ۳۵۰۰ نفر انجام گرفت مشخص شد افرادی که سلامت دهانی آن‌ها زیاد خوب نیست، حدود ۵۶ درصد میزان شیوع ویروس پاپیلوم انسانی در آن‌ها بیشتر از افرادی بود که وضعیت دندان‌ها و لثه‌ی خوبی داشتند.
برای ویروس پاپیلوم انسانی یک واکسن وجود دارد
در واقع دو نوع واکسن مورد تأیید قرار گرفته است. گارداسیل که مانع از بروز HPV نوع ۶ و ۱۱ می‌شود (و باعث ایجاد زگیل‌هایی در مناطق تناسلی می‌شود) و نوع ۱۶ و ۱۸ (که حدود ۷۰ درصد از سرطان‌های دهانه‌ی رحِم به خاطر آن است) و سرواریکس که تنها مانع از بروز نوع ۱۶ و ۱۸ HPV می‌شود.
یک بار تزریق کافی خواهد بود
هر دو واکسن HPV را باید در زمان‌های مختلف و با سه دُز تزریق کرد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک دُز کافی است. این واکسن در حدود چهار سال بعد از نخستین تزریق دارای تأثیرات یکسانی خواهد بود.
هرچه جوان‌تر باشید، زمان بهتری برای واکسن زدن خواهد بود
توصیه‌های پزشکی پیشنهاد می‌کنند که دخترها در سنین ۱۱ یا ۱۲ سالگی واکسن بزنند، اما اگر از ۹ سالگی هم باشد مشکل نخواهد داشت. نکته این‌جاست که واکسینه کردن دختر‌ها پیش از آن‌که به لحاظ جنسی فعال شوند، مانع از بروز HPV می‌شود.
پسرها هم می‌توانند واکسن بزنند
یکی از واکسن‌های HPV یعنی گارداسیل برای پسران ۱۱ و ۱۲ ساله مورد تأیید قرار گرفته است. این واکسن می‌تواند مانع از بروز سرطان در آن‌ها در سنین بالاتر شود.
واکسن HPV برای افراد ۲۶ سال و بالاتر توصیه نمی‌شود
اکثر زنان بالای ۲۶ سال که قبلا در معرض HPV قرار گرفته‌اند، دیگر واکسن برایشان فایده‌ای نخواهد داشت. اما خبر خوب این است که آزمایش سرطان دهانه‌ی رحِم – پاپ اسمیر- سال‌های زیادی است که برای پیشگیری از سرطان دهانه ‌رحم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تست برای تمام زنان ۲۱ تا ۶۵ ساله جهت تشخیص تغییرات دهانه‌ی رحم که می‌تواند به HPV بینجامد توصیه می‌شود.

اقدامات لازم برای پیشگیری زگیل‌های تناسلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ