نحوه مراقبت از پوست در تابستان و زمستان

مهرناز زاوه
به خاطر داشته باشید که روال پاکسازی پوست مناسب در فصل زمستان ممکن است در تابستان چندان موثر نباشد

به خاطرداشته باشید که روال پاکسازی پوست مناسب در فصل زمستان ممکن است در تابستان چندان موثر نباشد. همچنین ممکن است آنچه که سالیان پیش بر روی پوست شما اثر داشته، با بالا رفتن سن و تغییر سطح هورمون‌های پوستی دیگر موثر نباشد.
هنگامی که پای مراقبت از پوست به میان می‌آید، باید هشیار و وفق‌پذیر باشید. مثلا، هر وقت دیدید که تمام روز را از کاغذهای از بین برنده‌ی لک صورت استفاده کرده‌اید، بدانید که باید رفتار خود را تغییر دهید. به یاد دارم یک‌بار که با یکی از دوستانم ناهار می‌خوردم به‌طور اتفاقی چشمم به کیف دستی‌اش افتاد که پر از کاغذهای مچاله‌شده‌ی از بین برنده‌ی لک صورت بود؛ نشانه‌ای مبنی بر اینکه او باید تونر و پاک‌کننده‌های لایه‌برداری خود را تغییر داده و در استفاده از مرطوب‌کننده‌ها تجدید نظر کند. گاهی به بیمارانم می‌گویم که اگر احساس می‌کنند باید از مرطوب‌کننده‌هایی که در زمستان به کار می‌گیرند، در گرمای تابستان نیز استفاده کنند، حداقل آنها را بر روی بینی‌های براق‌شان نمالند.

اما در هیچ‌ فصلی استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. بهتر است بدانید که آفتاب فصل سرما هم مانند آفتاب تابستان برای پوستتان زیان‌بار است. بسیاری از افراد در فصل زمستان از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند، به این دلیل که فکر می‌کنند نور مستقیم آفتاب وجود ندارد و به همین علت دچار صدمات مختلف پوستی ناشی از آفتاب می‌شوند.

آیا استفاده از کرم دور چشم می تواند باعث بهبود چروکها شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ