چرا بیماران دیر به دندان‌پزشکی می‌روند

دندان‌های شما بخودی خود خوب نمی‌شوند، هرچند که ما آرزو می‌کنیم این‌گونه می‌بود

دندان‌هایشما بخودی خود خوب نمی‌شوند، هرچند که ما آرزو می‌کنیم این‌گونه می‌بود. دندان‌پزشک‌ها تلاش‌های بسیاری کرده‌اند تا مردم از روش‌های پیشگیری استفاده کنند. ما با تمام وجود به تلاش‌های‌مان افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم در نبرد با پوسیدگی دندان پیروز شویم و به مردم اهمیت بهداشت دهان را ارائه دهیم.
واقعیت این است که وقتی به دندان‌هایمان اهمیت ندهیم آن وقت به حدی می‌رسند که دیگر نمی‌شود از آن‌ها غفلت کرد و بدتر می‌شوند.
هنوز بیمارانی هستند که به ندرت از دندان‌هایشان مراقبت می‌کنند. اغلب این بیماران به مطب می‌آیند و می‌روند تا اینکه کلیه دندان‌هایشان کشیده می‌شود و دندان مصنوعی می‌گذارند و باز می‌پرسند که «آیا می‌توانی دندان‌هایم را دباره برایم ترمیم کنی؟»
واقعیت این است که در بیشتر مواقع می‌شود این کار را کرد، اما اگر بخواهیم دندان‌های واقعی را در چنین شرایطی ترمیم کنیم، هزینه بالایی خواهد داشت.
اغلب بیماران منتظر می‌مانند تا دندان‌هایشان درد بگیرد، بشکند، بیفتد و یا برایشان دردسر ایجاد کند. اما این راه‌حل نیست. همچنان این مسئله باقی است که آیا مردم به همان اندازه که به ماشین، خانه و یا لباس‌شان اهمیت می‌دهند، به بهداشت دهان‌شان نیز توجه می‌کنند یا خیر.
بنابراین گفتن اینکه «من فقط صبر می‌کنم» همانند این است که بمبی در خانه شخص در شرف انفجار است و شخص بجای جلوگیری از این حادثه فقط منتظر بماند. جرات این را ندارد که بگذارد بمب در خانه منفجر شود و وقتی که می‌تواند بمب را خارج کند و از خانه محافظت کند این کار را انجام نمی‌دهد.متاسفانه مشابه این مقوله درباره دندان اشخاص معمولاً پیش می آید و آن‌ها فقط صبر میکنند و دیگر دیر شده است.
مردم همیشه راه سخت را انتخاب می‌کنند و وقتی شخصی همیشه مسائل مربوط به دندان‌هایش را به تعویق می‌اندازد، درست در خلال یک سفر، در یک جلسه کاری و یا در مراسم ختم و یا عروسی و یا تولد یکی از آشنایان به بدترین حد خودش می‌رسد.
آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا این اتفاق می‌افتد؟ توانایی بدن شما برای مهار کردن فشار مزمن وارده از طرف دندان شما به مرور کاهش پیدا می‌کند و فشار وارده از سوی رویداد به درد آن می افزاید.
به تعویق انداختن مسائل دهانی هزینه‌بردار است. هیچکس نمی‌خواهد در چنین مواقعی با این درد شدید دندان روبرو شود.

روش های نگهداری از دندان مصنوعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ