آنچه برای برنزه شدن باید انجام دهید

مهرناز زاوه
بیست سال پیش، زمانی که اولین برنزه‌کننده‌ها کاری کردند که مردم شبیه کدو تنبل‌های غول‌پیکر به نظر بیاند، قابل درک بود که مردم برنزه شدن به وسیله‌ی خورشید را ترجیح می‌دهند

بیست سال پیش، زمانی که اولین برنزه‌کننده‌ها کاری کردند که مردم شبیه کدو تنبل‌های غول‌پیکر به نظر بیاند، قابل درک بود که مردم برنزه شدن به وسیله‌ی خورشید را ترجیح می‌دهند. اما برنزه‌کننده‌های امروزی آنقدر خوب هستند که آسیب چندانی به پوست شما وارد نمی‌سازند. یک‌بار یکی از بیمارانم را به خاطر پوست شدیداً برنزه‌اش سرزنش کردم؛ برنزه‌کننده‌ا‌ی که او استفاده کرده بود آنقدر خوب بود (و آنقدر ماهرانه به کار گرفته شده بود) که حتی من نیز فریب خوردم.
چند ساعت طول می‌کشد تا آثار تیرگی را مشاهده کنید؛ این امر می‌تواند اندکی فریبنده باشد. سایه‌ای را انتخاب کنید که با پوست شما در حالت عادی متناسب باشد. به دنبال ایجاد یک تفاوت چشمگیر نباشید؛ چون غیر‌طبیعی جلوه می‌کند. از آنجایی که دائماً در حال پوست‌اندازی هستید، باید این کار را یک‌بار در هفته تکرار کنید تا رنگ پوست حفظ شود. موس برنزه‌کننده‌ی سینت‌تروپز و ژل برنزه‌کننده‌ی فوری کلارینس از محصولات برنزه‌کننده‌ی مورد علاقه‌ام هستند. همچنین می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که به تدریج به رنگ پوست می‌افزایند؛ مانند مرطوب‌کننده و براق‌کننده‌ی طبیعی جرگنز و مرطوب‌کننده و براق‌کننده‌ی عالی اورئال. اسپری‌ها چندان خوب عمل نمی‌کنند، به همین دلیل کرم، موس، ژل، لوسیون را توصیه می‌کنم. پیش از استعمال برنزه‌کننده، در حمام با لیف یا یک اسفنج نایلونی لایه‌برداری کنید. برای جلوگیری از نارنجی شدن کف دست، از دستکش یک‌بار مصرف استفاده کنید و یا بلافاصله پس از استعمال برنزه‌کننده دست‌های خود را بشویید. اگر می‌خواهید رنگ را از روی دست‌تان پاک کنید، بهترین راه استفاده از پاک‌کننده‌های لکه‌زادی روکس است. یک هشدار در مورد اسپری‌های برنزه‌کننده: غبار و اسپری قابل استنشاق است. استعمال پراکنده‌ اسپری‌های برنزه‌کننده خطر چندانی ندارد؛ اما استعمال روزانه‌ی آنها چندان معقول نیست. کارکنان سالن‌های زیبایی که در معرض این اسپری‌ها قرار دارند، چند بار در هفته باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند.
چه تفاوتی بین برنزه شدن به وسیله سولاریوم و حمام آفتاب وجود دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ