برای جراحی زیبایی از الکل و مواد مخدر دوری کنید

مهرناز زاوه
اکثر کارشناسان بر این باورند که مصرف متعادل الکل برای جراحی خطر‌آفرین نیست.

اکثر کارشناسان بر این باورند که مصرف متعادل الکل برای جراحی خطر‌آفرین نیست. اما مصرف زیاد آن برای مدت طولانی بر روی بدن، خصوصاً کبد و نقش  آن در نحوه‌ی گردش داروها، اثر خواهد گذاشت.
از آنجایی که ترکیب الکل و داروهای مسکن که اغلب در جراحی‌ها تجویز می‌شوند زندگی شما را به خطر می‌اندازد، اغلب پزشکان از شما خواهند خواست تا مصرف الکل را متوقف کنید.
برخی مواد مخدر مانند کوکائین، احتمال ضربان‌های نامنظم قلب را افزایش می‌دهند که همین مسئله بیهوشی را با خطر همراه می‌کند. جراح و متخصص بیهوشی حتماً می‌بایست در جریان مصرف هرگونه مواد مخدر قرار گیرند. آنها پلیس و یا مامور سازمان مبارزه با دوپینگ نیستند، پس با آنها صادق باشید تا شما را راهنمایی کرده و از ریسک‌های احتمالی بکاهید.
حداقل از یک هفته قبل از جراحی مصرف هرگونه مواد غیر مجاز را متوقف کنید. همچنین فراموش نکنید که داروهای تجویز شده پس از جراحی، هرگز نباید با مصرف مواد مخدر  ترکیب شود.

بیماری‌های بافت هم‌بند
لوپوس‌ اریتماتوی‌، اسکلرودرمی و روماتیسم نمونه‌هایی از بیماری‌های مزمن بافت هم‌بند هستند. عموماً این بیماری‌ها مانعی برای انجام جراحی‌های زیبایی نیستند مگر آنکه فرد در فاز حاد بیماری باشد. بدیهی است که بهترین کار مشورت با یک متخصص روماتولوژی است.
درمان این نوع امراض معمولاً به کمک استفاده از استروئید انجام می‌گیرد. استفاده طولانی‌مدت از استروئید سبب زوال پوست شده و سرعت بهبود شما را در زمان ریکاوری کاهش می‌دهد. پزشک و جراح‌تان با مشورت هم می‌توانند در مورد انجام جراحی شما تصمیم بگیرند.
روش‌های از بین بردن سیاهی دور چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ