آیا مشکلات قلبی مانعی برای جراحی زیبایی است؟

maryam01
دکتر خشایار احمدی، متخصص و جراح پلاستیک بینی و صورت:خیلی از افرادی که دارای مشکل قلبی هستند جراحی‌های زیبایی را بی‌خطر تجربه می‌کنند. در صورت داشتن مشکلات قبلی متخصص بیهوشی از شما خواهد خواست که از متخصص قلب‌تان اجازه کتبی بگیرید.

دکتر خشایار احمدی، متخصص و جراح پلاستیک بینی و صورت:خیلی از افرادی که دارای مشکل قلبی هستند جراحی‌های زیبایی را بی‌خطر تجربه می‌کنند. در صورت داشتن مشکلات قبلی متخصص بیهوشی از شما خواهد خواست که از متخصص قلب‌تان اجازه کتبی بگیرید. معمولاً در این موراد مشکل خاصی رخ نخواهد داد، حتی در یک مورد، عمل لیفتینگ صورت روی شخصی که پیوند قلب انجام داده بود صورت گرفت. اما با این همه نیاز است تا محتاط باشید.
در مواقعی نوار قلب ممکن است نشان‌دهنده آن باشد که شخص اخیراً یک حمله قلبی را تجربه کرده. در این موارد متخصصان بیهوشی تا تحقیق و بررسی کامل دست به کار نخواهند شد. در صورتی که شخص اخیراً یک حمله قلبی داشته، انجام عمل جراحی و بیهوشی می‌تواند به وقوع سکته‌ی قلبی دوم و یا عارضه بی‌نظمی (arrhythmia) منجر شودکه هر دو می‌توانند زندگی شما را تهدید کنند.
نگرانی اصلی متخصصان بیهوشی در مورد کسانی‌ است که دارای هر نوع نارسایی قلبی هستند و مواد بیهوشی ممکن است برایشان عارضه‌ای جدی به دنبال داشته باشد. پس اگر از شما خواسته شد تا از یک متخصص بیماری‌های قلبی اجازه انجام عمل جراحی دریافت کنید، آزرده نشده و به یاد داشته باشید همه‌ی این احتیاط‌ها برای سلامت خود شماست.
افتادگی دریچه میترال
این اختلال یک عارضه نسبتاً خوش‌خیم است که پزشک شما می‌تواند با گوش کردن به صدای قلب شما به وجود آن مشکوک شود. در این حالت دریچه میترال معمولاً کمی شُل‌تر از حالت طبیعی است. احتمال عفونت دریچه در کسانی که به این عارضه دچار هستند بالاتر است. جراح‌تان ممکن برای پیشگیری از عفونت در زمان جراحی به شما آنتی بیوتیک بدهد. معمولاً جراحان از شما می‌خواهند که برای یک و یا دو روز قبل از جراحی آنتی بیوتیک خوراکی مصرف کنید اما در زمان جراحی آنتی بیوتیک به شما تزریق خواهد شد. آنتی بیوتیک شما را در برابر التهاب درون‌شامه قلب (SEE) محافظت می‌کند. 

  دکتر خشایار احمدی، متخصص و جراح پلاستیک بینی و صورت متولد بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در شهر تهران است. وی پس از گذراندن دانشنامه پزشکی در شهر تهران موفق به اخذ دانشنامه تخصصی (بورد تخصصی) رشته گوش، گلو و بینی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور شد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ