سه نوع بوتاکس: کدامیک همه بهتر است؟

مهرناز زاوه
درست به مانند زیپلوک و کلینکس، واژه‌ی بوتاکس هم به روشی گفته می‌شود که به واقع دارای محصولات رقابتی مختلف در بازار است.

درست به مانند زیپلوک و کلینکس، واژه‌ی بوتاکس هم به روشی گفته می‌شود که به واقع دارای محصولات رقابتی مختلف در بازار است.
در سال ۲۰۰۲‌، بوتاکس به تأیید سازمان دارو و غذای جهانی رسید تا بتواند چین و چروک‌های مزاحم و ناخوشایند را در بین ابروها از بین ببرد. برای دوره‌ای، در این حوزه این تنها محصول در بازار بود.
اما در سال ۲۰۰۹‌، دیسپورت برای همین کاربرد به تأیید سازمان مربوطه رسید. به ناگاه برای بوتاکس رقیبی پیدا شد.
و خلاصه در سال ۲۰۱۲ ، سر و کله‌ی یک محصول دیگر پیدا شد: زئومین.
خب، حالا به نظر شما کدام‌یک بهتر است؟ آیا هیچ‌یک بر دیگری برتری دارد؟
طی تحقیقی اعلام شد در شرایطی که دیسپورت و بوتاکس برای افرادی مشابه، یکی برای یک بخش از صورت، و دیگری برای بخشی دیگر، و در تلاش برای کاهش شکل ظاهری چین و چروک‌های پنجه‌کلاغی استفاده شد، دو‌سوم شرکت‌کنندگان دیپورت را ترجیح دادند چرا که معتقد بودند مؤثرتر است، خصوصاً وقتی آن را بر روی صورت خود تزریق کردند.
در سایت realself.com ۲۵ دکتر به این سوال در رابطه با زئومین و بوتاکس جواب دادند: «کدام‌یک بهتر است؟» برخی گفتند که آن‌ها نتایج یکسانی از هر سه محصول یعنی زئومین، بوتاکس و دیسپورت دیدند. عده‌ای از دکترها گفتند که در استفاده از محصول جدیدتر یعنی زئومین کمی مردد و نامطمئن هستند و ترجیح می‌دهند تا از بوتاکس استفاده کنند که ۱۵ سال است مورد تأیید سازمان دارو و غذای جهانی قرار گرفته است. برخی از آن‌ها هم پیشنهاد کردند که نتایج این روش به اندازه‌ی استفاده از زئومین دوام ندارد، چرا که حاوی پروتئینی نیست که بوتاکس هم دارد. و عده‌ای هم زئومین را ترجیح دادند چرا که معتقد بودند خالص‌تر است.

بوتاکس، درمان فلج عصبی صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ