به این دلایل مصرف الکل و جراحی پلاستیک هم‌خوانی ندارند

مهرناز زاوه
اگر به تازگی عمل زیبایی انجام داده‌اید بهتر است نکاتی را درباره‌ی حفظ سلامت بعد از عمل و ارتباط آن با نوشیدن الکل بدانید:

اگر به تازگی عمل زیبایی انجام داده‌اید بهتر است نکاتی را درباره‌ی حفظ سلامت بعد از عمل و ارتباط آن با نوشیدن الکل بدانید:
الکل باعث افزایش تورم می‌شود
بعد از انجام جراحی زیبایی، دوست دارید که بدن‌تان در مناسب‌ترین وضعیت خود باشد. با این حال، نوشیدن الکل باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود که به تورم بدن می‌انجامد. از طرفی الکل به کم شدن آب بدن هم می‌انجامد و در نتیجه باعث می‌شود بدن تا جایی که می‌تواند بخواهد آب درون خود را حفظ کند.
الکل باعث تشدید خون‌ریزی می‌شود
تمام جراحی‌های پیشرونده به دوران بهبودی نیاز دارند، و الکل باعث ایجاد اختلال در این دوران می‌شود. در واقع رگ‌ها را رقیق و نازک کرده، و باعث طولانی‌تر شدن میزان خون‌ریزی و دوره بهبودی در بیماران می‌شود.
الکل آستانه تحمل درد را پایین می‌آورد
در حالی‌که بسیاری از افراد برای رویارویی با دردهای عاطفی‌شان به الکل پناه می‌برند، این مسئله برای برطرف کردن دردهای جسمانی بعد از جراحی زیبایی اصلاً راهکار خوبی نیست.
مصرف الکل، باعث می‌شود که داروهای مصرفی شما توام با خطر باشد
از آن‌جا که الکل باعث تضعیف تأثیر داروهای مصرفی شما می‌شود، می‌تواند به بروز آسیب‌های مضر و خطراتی هم بینجامد. عوارض جانبی مرتبط با الکل همراه با مصرف داروها عبارتند از حالت تهوع، استفراغ، سردرد، خواب‌آلودگی، احساس ضعف و غیره.
الکل باعث خشک شدن پوست‌تان می‌شود
الکل در روال فعالیت هورمون‌هایی که میزان تولید ادرار شما را تنظیم می‌کند دخیل است. به ازای بر لیوان الکل‌، کلیه‌هایتان چهار برابر ادرار بیشتری تولید می‌کند و این باعث می‌شود که بدن‌تان آب بیشتری از دست دهد که به خشکی پوست و کمبود آب در بدن می‌انجامد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ