8 تصور غلط در مورد ریزش مو و درمان آن

ریزش مو تاثیرات منفی زیادی بر اعتماد ‌به نفس افراد دارد. متاسفانه اشتیاق افراد به بازگشت دوباره موهایشان سبب شده که به گزینه‌های نادرستی روی بیاورند که باعث بدتر شدن مشکلشان می‌شود

ریزش مو تاثیرات منفی زیادی بر اعتماد ‌به نفس افراد دارد. متاسفانه اشتیاق افراد به بازگشت دوباره موهایشان سبب شده که به گزینه‌های نادرستی روی بیاورند که باعث بدتر شدن مشکلشان می‌شود. در ادامه به ۸ تصور غلط رایج در‌باره‌ی ریزش مو و حقایق پشت آن اشاره خواهیم کرد.
تصور غلط شماره ۱: ریزش مو در میانسالی متوقف می‌شود
متاسفانه ریزش مو در زنان و مردان تصاعدی است و در تمام طول عمر ادامه دارد.
تصور غلط شماره ۲: گذاشتن کلاه سبب ریزش مو می‌شود
تقریباً تمام موارد ریزش مو به خاطر دلایل ژنتیکی و نه به خاطر گذاشتن کلاه است. البته در مواردی علل پزشکی دیگری بر فولیکول‌های موی قرار گرفته در زیر سطح پوست تاثیر می‌گذارند.
تصور غلط شماره ۳: کاشت مو همیشه قابل تشخیص است
با ظهور روش FUG که در آن قسمتی از بخش اهدا کننده‌‎ (مانند پشت سر) برداشت شده و به چند قسمت مجزا برای پیوند تقسیم می‌شود، نتیجه‌ای به مراتب طبیعی‌تر خواهیم داشت.
تصور غلط شماره ۴: روش استخراج فولیکولی (FUE) به تمام روش‌ها ارجحیت دارد
FUE روشی کمترتهاجمی است که در آن از ابزاری کوچک برای برداشتن گروه بسیار کمی از موها (از یک تا چهار تار مو) استفاده می‌شود. مزیت این روش این است که اثر زخمی در محل برداشت مو بجا نمی‌گذارد، البته اثر زخم بجا مانده در دیگر روش‌ها فقط زمانی قابل رویت است که موهای پوست سر تراشیده شود. با این همه FUE زمانی کارایی دارد که شخص دارای قسمت اهدا‌کننده‌‌ مطلوبی نباشد.
تصور غلط شماره ۵: بهترین روش کاشت مو استفاده از ابزاری مانند NeoGraft یا ARTAS است
گرچه این ابزارها می‌توانند در برداشت و کاشت مو در روش FUE به پزشک‌ها کمک کنند، اما تنها روش نیستند. برخی اعتقاد دارند هیچ یک از این ابزارها به ظرافت ابزارهای دستی عمل نمی‌کنند.
تصور غلط شماره 6: کاشت مو فقط برای پوست سر است
شاید باورش سخت باشد اما کاشت مو در قسمت‌هایی چون ریش، ابرو و سینه به شدت متداول است.
تصور غلط شماره 7: استفاده از لیزر و Propecia در ترمیم ریزش مو بیفایده است
مطالعات نشان می‌دهداستفاده از لیزر و Propecia در ترمیم ریزش مو می‌تواند کاملاً موثر باشد. گرچه این روش‌ها نمی‌توانند باعث رویش مجدد موها شوند، اما قادرند تا از سرعت ریزش بکاهند و یا آن را کاملاً متوقف کنند.
تصور غلط شماره 8:تا 5 سال آینده کاشت مو منسوخ خواهد شد
با اینکه تحقیقات زیادی در زمینه‌‌ درمان‌های سلولی در جریان است، اما این تحقیقات در مراحل اولیه هستند. شاید تا ۸ یا ۱۰ سال آینده این روش‌ها به طور کامل جایگزین کاشت مو شوند.
درمان جادویی ریزش مو و پیشگیری از آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ