طول درمان ارتودنسی چقدر است، آیا طولانی مدت است؟

maryam01
دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت: مسئله این است که متاسفانه درمان های طولانی خیلی متداول است. در علم ارتودنسی نوین، ما به سوی درمان و استفاده از دستگاه های ارتودنسی هستیم (چه ثابت و چه متحرک) که طول درمان را کوتاه کند.

دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت:

مسئله این است که  متاسفانه درمان های طولانی خیلی متداول است. در علم ارتودنسی نوین، ما به سوی درمان و استفاده از دستگاه های ارتودنسی هستیم (چه ثابت و چه متحرک) که طول درمان را کوتاه کند. اما این سوالات مطرح است که چه مواردی می تواند موثر باشد؟ چه مقدار زمان برای درمان  یک فرد نیاز است؟ اولین مورد شدت ناهنجاری های دندانی و اسکلتی است چرا که شدت این مسئله خیلی مهم است. مسئله دیگر این است که آیا برای باز کردن فضا یا جای دندان ها باید دندان باید کشیده شود یا نه؟

شروع به موقع درمان یعنی اگر درمان زودتر از موقع مناسب یا اگر دیرتر از موقع مناسب شروع شود، می تواند درمان را افزایش دهد و این ۲ مورد بستگی دارد به رجوع به موقع بیمار و تجربه و مهارت ارتودنتیست در تشخیص درست و طرح درمان که منجر به یک درمان موفقیت آمیز در کوتاه ترین زمان ممکن باید باشد. باید بدانیم که آن شخص، آن کودک، آن نوجوان در چه مرحله رشدی خود است. آیا قبل از بلوغ است؟ بعد از بلوغ است؟ اگر قبل از بلوغ است چند وقت دیگر به بلوغ می رسد؟! چرا که رشد اسکلتی یا همان رشد استخوانی را در موارد مشکلات فکی باید در نظر بگیریم. بعد بلوغ، درمان مشکلات فکی که مربوط به رشد نامساعد فکین می شود ما باید حدودا یک سال قبل بلوغ تا حدود ۶ یا ۷ ماه بعد از بلوغ با دستگاه های ارتوپدی و ارتودنسی این مشکلات را درمان کنیم. اگر از این سن بگذرد همکاری مریض بخاطر سن بالاتر با این دستگاه های ارتوپدی بسیار کم می شود. درمان بسیار طولانی می شود چون درمان از آن زمان که رشد جهشی انجام می شود اگر بالفرض، فرض کنیم که شخص ۱۰ سانت رشد کند و فکین هم می‌تواند به همین مقدار به همان تناسب رشد کند. بنابراین اگر ما بخواهیم در رشد فکین تاثیر گذار باشیم با دستگاه های ارتودنسی، این درمان زودتر به انجام خواهد رسید. پس بنابراین موقع درمان، زمان درمان باید توسط متخصص ارتودنسی که یکی از مهم ترین چیز ها است که باید در نظر گرفته شود.

دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت:

دکتر مجید رضا توکلی جو، با اخذ دکترای دندانپزشکی و سپس تخصص در رشته ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت از دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیل شدند. ایشان از سال دوم دندانپزشکی به خاطر علاقه زیادی که به پژوهش داشتند در حوزه بیماری های مفاصل فکی و مکانیزم تخریب این مفاصل در آرتروز روماتیسم پیشرفته حدود شش سال به پژوهش زیر نظر دکتر Sunil Kapila یکی از مطرحترین اساتید ارتودنسی در آمریکا به پژوهش پرداختند که حاصل این زحمات منجر به نشر چندین مقاله در ژورنال معتبر شد. سپس ایشان بعد از ۱۵ سال کار و تدریس در رشته تخصصی ارتودنسی در کالیفرنیا در سال ۱۳۹۰ مطب خود را در تهران احداث کردند.

برای ارتباط با دکتر مجیدرضا توکلی جو می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122235707 

021۲۲۲۰۴۵۸۹

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، جنب کوچه عبدالهی جنوبی، پلاک ۷۲، ساختمان پارسیان، طبقه دوم، واحد ۱۱

وب سایت: drtavakolijou.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ