چه زمانی، مناسب ترین زمان برای شروع درمان ارتودنسی است؟

mojtaba
دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت: به نظر می آید که در کشور عزیزمان خیلی ها بر این تصور هستند که درمان های ارتودنسی در بزرگسالان امکان پذیر نیست. درصورتی که این کاملا نادرست است که شاید نحوه درمان، طرح درمان برای یک بزرگسال نسبت به یک کودک یا نوجوان متفاوت باشد ولی ارتودنسی و فواید ارتودنسی در هر رده سنی امکان پذیر است. باید اشاره کرد که برای شروع درمان های ارتودنسی سن معین وخاصی به طور مشخص وجود ندارد.

دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت:

به نظر می آید که در کشور عزیزمان خیلی ها بر این تصور هستند که درمان های ارتودنسی در بزرگسالان امکان پذیر نیست. درصورتی که این کاملا نادرست است که شاید نحوه درمان، طرح درمان برای یک بزرگسال نسبت به یک کودک یا نوجوان متفاوت باشد ولی ارتودنسی و فواید ارتودنسی در هر رده سنی امکان پذیر است. باید اشاره کرد که برای شروع درمان های ارتودنسی سن معین وخاصی به طور مشخص وجود ندارد. شروع درمان به نوع و شدت مشکل بیمار ارتباط دارد. به ‌طوری که در بعضی موارد مثلاً شکاف کام و لب کودک از بدو تولد باید تحت درمان های ارتودنسی قرار بگیرد و در بعضی موارد مانند مشکلات فکی از قبیل جلو زدگی یا کوچکی فک پایین یا عقب بودن فک پایین به محض مشاهده و امکان همکاری کودک درمان باید شروع شود؛ یعنی حدود سن ۸ یا ۹ سالگی.

توصیه انجمن های ارتودنسی جهانی به والدین

کلاً توصیه انجمن های ارتودنسی جهانی این است که هم زمان با رویش اولین دندان های آسیای اصلی هم زمان با رویش دندان های قدامی اصلی که همان دندان های جلویی هستند کودک باید توسط یک دکتر متخصص ارتودنسی معاینه شود، تا تصویری از آینده بیمار برای والدین ایجاد شود و بدین ترتیب وضعیت مشکلات کودک در آینده به والدین گوشزد شود و سن مشخص و مناسبی را برای شروع درمان پیش بینی کنیم. و اقدامات پیش بینی و درمانی به موقع انجام شود. در بعضی از بیماران لازم است که درمان در همین سنین آغاز شود یعنی یک سری مشکلات است که ما به رشد نیازمند هستیم و بعد از بلوغ که سرعت رشد خیلی کم می شود یا در بعضی افراد تقریباً متوقف می شود، مشکلات فکی بستگی به رشد فکین دارد و تناسب رشد فکین دارد آن ها با ارتودنسی به تنهایی ممکن است امکان پذیر نباشد و نیاز به جراحی داشته باشد و فقط تاکید من بر این است که کودکان خود را وقتی احساس کردید که مشکلات ارتودنسی دارند یا ندارند در همان سن ۷ سالگی وقتی که دندان های شیری شروع به ریزش می کند و شما متوجه می‌شوید که دندان های جلویی اصلی بیرون می آید چه از نظر خودتان مشکلی است یا نیست، این باید حتما توسط یک متخصص ارتودنسی دو مرتبه تاکید می کنم متخصص ارتودنسی نه دندانپزشک عمومی نه دندانپزشک اطفال باید حتما معاینه شود تا ما ببینیم آیا مشکلی هست در آن سن؟ آیا قابل پیشگیری است؟ آیا نیاز به درمان در آن سن است؟ آیا قابل پیشگیری است در آن سن و نیاز به درمان است در آن سن یا می‌تواند موکول شود به سنین بالا تر نوجوانی که تمام دندان ها رویش کرده است یا شاید آن کودک نیازی به ارتودنسی نداشته باشد. پس اطمینان خاطر برای والدین ایجاد می شود که مشکلی نیست. و می توانند سالیانه مراجعه کنند و رویش دندان ها را ما تحت کنترل داشته باشیم من در ۲ محله در تهران مشغول به کار هستم. یکی در شمال شرق بلوار اندرزگو نبش عبدالهی جنوبی پلاک ۷۲ واحد ۱۱ که در طبقه ۲ قرار دارد.

دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت:

دکتر مجید رضا توکلی جو، با اخذ دکترای دندانپزشکی و سپس تخصص در رشته ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت از دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیل شدند. ایشان از سال دوم دندانپزشکی به خاطر علاقه زیادی که به پژوهش داشتند در حوزه بیماری های مفاصل فکی و مکانیزم تخریب این مفاصل در آرتروز روماتیسم پیشرفته حدود شش سال به پژوهش زیر نظر دکتر Sunil Kapila یکی از مطرحترین اساتید ارتودنسی در آمریکا به پژوهش پرداختند که حاصل این زحمات منجر به نشر چندین مقاله در ژورنال معتبر شد. سپس ایشان بعد از ۱۵ سال کار و تدریس در رشته تخصصی ارتودنسی در کالیفرنیا در سال ۱۳۹۰ مطب خود را در تهران احداث کردند.

برای ارتباط با دکتر مجیدرضا توکلی جو می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122235707 

021۲۲۲۰۴۵۸۹

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، جنب کوچه عبدالهی جنوبی، پلاک ۷۲، ساختمان پارسیان، طبقه دوم، واحد ۱۱

وب سایت: drtavakolijou.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ