توصیه دکتر دائر: از بی‌خطر بودن تزریق پرکننده‌ها و بوتاکس مطمئن شوید

mojtaba
اخبار پزشکی و سلامت - دکتر داریوش دائر، متخصص پوست و مو: به غیر از جراحی، روش‌های زیادی مانند تزریق وجود دارد که خود گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب کردن دارد. پرکننده‌ها می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در نواحی مختلف صورت برای از بین بردن خطوط و چروک و برای پر کردن گونه‌ها و حجم دادن به آن‌ها داشته باشد.

دکتر داریوش دائر، متخصص پوست و مو:
به غیر از جراحی، روش‌های زیادی مانند تزریق وجود دارد که خود گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب کردن دارد. پرکننده‌ها می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در نواحی مختلف صورت برای از بین بردن خطوط و چروک و برای پر کردن گونه‌ها و حجم دادن به آن‌ها داشته باشد. بر اساس آمار به دست آمده از جامعه جراحی زیبایی آمریکا، روش‌های تزریقی بیشترین متقاضی را در بین بیماران دارند. در سال ۲۰۱۳ بیشتر از سه میلیون و هفتصد هزار نفر به روش‌های تزریقی مانند ‌بوتاکس‌، ‌دیسپورت‌ و ‌زئومین‌ روی آوردند. اما با این‌که تقاضا برای این روش‌ها رشد بالایی داشته است بعضی از مردم محصولات تزریقی ارزان‌تر و خطرناک‌تری پیدا کردند.
اهمیت تحقیق درباره دارو قبل از استفاده از آن در بوتاکس
به خاطر این‌که روش تزریقی مثل جراحی، سخت نیست و شخص زیر تیغ نمی‌رود و دوره نقاهت هم ندارد بسیاری از بیماران در انتخاب پزشک مورد نظر خود کمی آسان گرفته و غفلت می‌کنند. این می‌تواند عوارض زیادی در بر‌داشته باشد، مانند خراب شدن قسمت‌هایی که تزریق شده‌اند و در نتیجه عمل دوباره که خود ضررهای زیادی به دنبال دارد. این تصور غلط وجود دارد که تزریق بوتاکس مانند جراحی نیازی به پزشک متخصص و کار‌آمد ندارد. جراحان تاکید بسیار زیادی کرده‌اند  که بوتاکس تا شخص حتما برای این روش‌ها به یک متخصص واجد شرایط مراجعه کنند چراکه نه تنها این روش‌ها خود به تنهایی نیاز به یک متخصص ماهر دارند تا محل مورد نظر برای تزریق را خوب بشناسد و میزان ماده تزریقی را تشخیص دهد، بلکه متخصص مورد‌نظر از متناسب‌ترین داروها با بهترین تاثیرات برای تزریق استفاده می‌کند.
این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های‌ ‌Advance Cosmetic ‌و Associates In Plastic و کتاب‌ Plastic Surgery Secrets Plus نوشته جفری واینز وایگ است.

دکتر داریوش دائر، عضو انجمن متخصصین پوست ایران و امریکا، عضو انجمن لیزر پزشکی ایران، عضو انجمن جراحان کاشت موی آسیا(AAHRS)  و مولف و محقق در زمینه پوست و مو است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ