نظر دکتر امان الله قاسم زاده روش‌های ایمپلنت زیست‌سازگار صورت

mojtaba
اخبار پزشکی و سلامت - همترازی‌های اجزای صورت معمولا جزو مؤلفه‌های اصلی ظاهر یک فرد هستند. ساختارهای اصلی بارزترین بخش‌های صورت یک فرد٬ می‌توانند نسبت شاخص‌تری نسبت به سایر ویژگی‌های آن داشته باشند.

دکتر امان الله قاسم زاده، متخصص جراحی دهان و فک و صورت :
همترازی‌های اجزای صورت معمولا جزو مؤلفه‌های اصلی ظاهر یک فرد هستند. ساختارهای اصلی بارزترین بخش‌های صورت یک فرد٬ می‌توانند نسبت شاخص‌تری نسبت به سایر ویژگی‌های آن داشته باشند. سه عامل اصلی که در همترازی اجزای صورت نقش مهمی ایفا می‌کنند عوامل ژنتیکی٬ بیماری و یا بروز صدماتی در گذشته است. خوشبختانه جراحی‌های پلاستیک نوین تغییرات بسیار زیادی در این حوزه به همراه داشته است٬ یعنی از تجدید ساختار کلی گرفته تا ترمیم بخش‌های کوچک صورت.
ساختار بخش‌های کلی صورت را میتوان از طریق پیوندهای زیبایی صورت ترمیم و اصلاح کرد. مواد پیوندی برای این تغییر تشکیل شده‌اند از اسید اکریلیک٬ Gore-Tex و یا سیلیکون بافت نرم که بسته به میزان مقاوت و استحکام منطقه مورد نظر استفاده می‌شود. در این‌جا به چند مورد از این مواد اشاره می‌کنیم.
اسید اکریلیک
مواد پیوندی بسیار سبک و استئنائاً بادوام هستند. این مواد قابلیت این را دارند که با استخوان تطابق پیدا کنند. پیوندهای صورتی برای جایگزینی دائمی اجزای صورت استفاده می‌شود که بر اساس میزان سفتی و سختی استخوان٬ این ماده با استخوان شکل می‌گیرد.
Gore-Tex
تغییرات تفلون در قالب ایمپلنت نفوذپذیر ایجاد می‌شود٬ بنابراین پیوند ساختگی با بافت‌های طبیعی بیمار یکی می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که هر‌چه پیوندی مستحکم‌تر و مقاوم‌تر باشد٬ احتمال آنکه بدن آن را پس بزند کمتر است. در حالی که اسید اکریلیک یک ماده‌ی جامد است٬ Gore-Tex بسیار خاصیت ارتجاعی داشته و نسبت به سایر مواد رقیق‌تر است.
سیلیکون نیمه‌نرم
در شرایطی که پیوندها برای تطابق پیدا کردن با استخوان به کار می‌روند٬ پیوندهای سیلیکونی در شکل بافت‌های نرم استفاده می‌شوند. سیلیکون‌ها به طور متفاوتی در داخل اجزای صورت که برای جای دادن و پذیرفتن آنها ایجاد شده‌اند واکنش نشان می‌دهند. می‌توان گفت که سیلیکون ماده‌ای زیست‌سازگار بوده اما می‌تواند باعث التهاب در منطقه‌ی پیوندی شود. از این ماده در اکثر موارد برای برجسته‌سازی گونه استفاده می‌شود.
در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های ‌‌ Advance Cosmetic و Associates In Plastic و کتاب‌Plastic Surgery Secrets Plus  ‌نوشته جفری واینز وایگ استفاده شده است.

   دکتر امان الله قاسم زاده، متخصص جراحی دهان و فک و صورت است که سال‌ها در زمینه جراحی زیبایی بینی و جراحی‌های زیبایی صورت سابقه دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ