چه زمانی برای بارداری مناسب است؟

a.mahammadi
برای باردار شدن زمانبندی دقیق بیشتر از هرچیز دیگری اهمیت داردبرای افزایش احتمال حامله شدن باید در حوالی زمان تخمک گذاری بیشتر از یکبار آمیزش انجام شود

سلام من رویا عبدوس کارشناس مامایی هستم

یکی از سوالات مخاطبین الودکتر این است که اگر بخواهیم حامله شویم چه زمانی برای آمیزش بهتر از سایر اوقات است

حال جواب: برای حامله شدن زمانبندی دقیق بیشتر از هرچیز دیگری اهمیت دارد، اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند اما تخمک فقط 12 تا 24 ساعت زنده خواهد ماند. برای افزایش احتمال حامله شدن باید در حوالی زمان تخمک گذاری بیشتر از یکبار آمیزش داشته باشیم همچنین نزدیکی یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری و سپس انجام آمیزش. مجبوراً در روز تخمک گذاری نیز مناسب است. البته زمان دقیق رهاشدن تخمک در خانمها مشخص نیست و به طول دوره قاعدگی آنها بستگی دارد. تخمک گذاری در خانم ها معمولا 14 روز پیش از آغاز پریود بعدی انجام می شود دقت کنید که این زمان برخلاف باور عموم که دقیقا در وسط دوران ماهیانه آنها قرار ندارد. اگر دوره شما 28 روزه باید آنگاه می توان گفت تخمک گذاری در وسط دوره انجام می شود اما اگر مثلا دوره شما 35 روزه باشد تخم گذاری در روز 21 انجام خواهد شد نه 17 که وسط دوره است.

حالا چگونه بفهمیم که در حال تخمک گذاری هستیم؟ برخی خانم ها متوجه تخمک گذاری می شوند و برخی دیگر تغییر خاصی را مشاهده نمی کنند، اگر به فکر بارداری هستید دوره ماهیانه خود را برای چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید.

 برخی از نشانه های ظریف تخمک گذاری عبارتند از: حساس شدن پستان ها، درد خفیف در ناحیه پایین شکم، افزایش ترشحات واژن و تبدیل شدن این ترشحات به ماده ای شبیه سفیده تخم مرغ، اندکی افزایش درجه حرارت بدن حدود چهاردهم تا یک درجه، شما می توانید دمای بدن خود را هر روز صبح پیش از آنکه از رختخواب خارج شوید اندازه گیری کنید. این افزایش دما دو روز پس از تخمک گذاری صورت می گیرد در صورتیکه نمودار بدن خود را به مدت چندماه ترسیم کنید می توانید زمان تخمک گذاری را پیش بینی کنید.

اگر دوره های شما نامنظم است و بیشتر از 35 روز طول می کشد به یک متخصص مراجعه کنید علت این بی نظمی را مشخص کنید علت آن می تواند یکی از موارد زیر باشد:

سندرم تخمدان پلی کیستیک، اختلال عملکرد تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن شدید، و افزایش میزان پرولاکتین. مسلم است لازم نیست هر روز دمای بدن خود را اندازه گیری بکنیم یا موارد متعددی را یادداشت کنیم، حتی رسیدن به اوج لذت جنسی نیز برای حامله شدن لازم نیست حداقل دوبار در هفته آمیزش داشته باشیم شاید شانس به ما روی آورد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ