تغذیه مناسب جهت جلوگیری از کاهش حافظه

a.mahammadi
استفاده از منابع خوب ویتامین ث می تواند به سم زدایی از سلولهای مغز ما کمک کند

با عرض سلام، من ناهید زندی هستم، مشاور تغذیه و رژیم درمانی

امروز می خواهیم در رابطه با راه حل های تغذیه مناسب برای جلوگیری ازکاهش حافظه یا بصورت مقابل آن افزایش بهره هوشی نام ببریم.

در متون تغذیه به کرفس و فلفل بسیار اشاره شده، یادمان باشد تغییرات التهابی سلولهای مغز که بواسطه افزایش سن بصورت تدریجی اتفاق می افتد عملکرد سلولی را کم می کند و باعث اختلال در یادآوری می شود. یک برنامه غذایی سالم که شامل سبزیجاتی مثل فلفل دلمه، کرفس و هویج هست می تواند التهابهای مغزی را که در اثر افزایش سن اتفاق می افتد کم کند و به سلامت بیشتر حافظه هم کمک کند. این مواد بواسطه داشتن آنتی اکسیدان بالا، بواسطه داشتن فیبرهای محلول و غیرمحلول باعث دفع رادیکال های آزاد از بدن فرد می شوند و بواسطه این خطر بیماریهای التهابی مخصوصا التهاب در سلولهای مغز نیز کمتر می شود.

اما چه مواد غذایی می تواند باعث سم زدایی و دفع ترکیبات سرطان زا از بافت سلولهای مغز شود: استفاده از منابع خوب ویتامین ث می تواند به سم زدایی از سلولهای مغز ما خیلی کمک کند یا بعنوان یک ماده غذایی بسیار مهم می توانیم به مصرف کلم بروکلی هم اشاره کنیم که تاثیر خیلی خوبی در خارج شدن سریع ترکیبات سرطانی آلاینده های هوایی از بدن می تواند تاثیر داشته باشد، درضمن یادمان باشد با مصرف این سبزی از بیماریهای ریوی، سرطان و سایر بیماریهای مزمن ناشی از آلودگی هوا نیز می توانیم پیشگیری کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ