دختری 34 ماهه دارم که در 15ماهگی او را از شیر گرفته‌ام الان خوب غذا نمی‌خورد و شب ها موقع خواب شیشه شیر می‌خورد چه کنم تا غذا بخورد؟

mousavi
ه هیچ‌وجه برای از شیر گرفتن کودک سر شیشه شیر را تلخ و بدمزه نکنید چون این کار از نظر روان‌پزشکی مشکلات بیشتری برای او ایجاد می‌کند.

دکتر فاطمه فرهمند، فوق‌تخصص گوارش کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

خانم شیردهی که باردار می‌شود، نباید از ماه سوم بارداری به بعد شیر بدهد و باید شیردهی را قطع کند. البته برخی معتقدند به شرط آنکه تغذیه خوبی داشته باشد، می‌تواند تا ماه پنجم یا هفتم بارداری هم شیر بدهد و تغذیه خوبش مانع رشد نامناسب جنین نمی‌شود. شیرخوردن با شیشه یک رفتار غذایی نادرست است. احتمالا مسایل عاطفی موجود در خانواده هم باعث شده است که کودک به شیشه شیر پناه بیاورد و آن را از خود دور نکند بنابراین ممکن است با تغییر رفتار شما با کودک، این رفتار اصلاح شود. ضمن اینکه سعی کنید به‌تدریج شیر را با لیوان یا استکان به فرزندتان بدهید. اگر فرزندتان قبول نکرد با لیوان شیر بخورد، می‌توانید به همسن و سالش که با لیوان شیر می‌خورد، در حضور فرزندتان شیر دهید و او را تشویق کنید. این کار باعث می‌شود دختر شما هم به خوردن شیر با لیوان ترغیب شود. به هیچ‌وجه برای از شیر گرفتن کودک سر شیشه شیر را تلخ و بدمزه نکنید چون این کار از نظر روان‌پزشکی مشکلات بیشتری برای او ایجاد می‌کند. هیچ‌گاه با زور و دعوا و ناگهانی شیشه را از کودک نگیرید. سعی کنید این‌کار را به تدریج و با صبر و حوصله و جایزه دادن انجام دهید. علاوه بر این می‌توانید از غذاهای موردعلاقه‌اش و مکمل‌های غذایی استفاده کنید. اگر احیانا دخترتان به مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس معده به مری یا آلرژی غذایی مبتلا شود، ممکن است مشکل شیشه خوردنش را تشدید کند بنابراین به پزشک مراجعه کنید تا آنها را درمان کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ