در مورد ارتباط با دختر نوجوانم مشکل دارم و نمی توانم با او ارتباط خوبی برقرار کنم!

در زمان نوجوانی تغییرات زیادی در حالات روحی فرزندان ایجاد می شود و گاهی پدر و مادر نمی توانند رفتار مناسبی در برابر این تغییرات داشته باشند

کتایون خوشبین 
دوست عزیز،
در زمان نوجوانی تغییرات زیادی در حالات روحی فرزندان ایجاد می شود و گاهی پدر و مادر نمی توانند رفتار مناسبی در برابر این تغییرات داشته باشند و اختلافاتی که بین آنها و فرزندان ایجاد می شود باعث سردرگمی یا نگرانی آنها خواهد شد.
چند نکته را برای برقراری یک رابطه بهتر با فرزند خود در نظر بگیرید:
نوجوان علاقه دارد وقت خود را با همسالان خود بگذراند اما در عین حال به والدین نیز نیاز دارد، بهتر است رابطه شما به گونه ای باشد که وی برای گفتن درد دل ها یا مسائل خاص خود به شما اطمینان داشته باشد و مشکلاتش را از شما پنهان نکند، بدیهی است چنین رابطه ای به نفع وی خواهد بود و والدین می توانند در زمان بحران در کنار وی باشند.
در زمان نوجوانی، فرزندان دچار تغییرات جسمانی زیادی می شوند و بهتر است در مورد این مسائل با وی صحبت کنید .
نوجوان دچار بحران فکری شده است، وی کم کم دارد در مورد اطرافیانش به بررسی عقاید و شخصیت آنها می پردازد و از طرفی خودش ممکن است دچار احساس عدم اعتماد به نفس یا احساس نیاز به استقلال باشد. با حالت دستوری با وی صحبت نکنید و سعی کنید او را تشویق کنید، سعی کنید این تشویق در جمع باشد اما مصنوعی جلوه نکند.
سعی کنید بیش از حد سختگیری نکنید و با وی مدارا کنید .
روزانه وقت خاصی را برای با هم بودن اختصاص دهید و به حرفهای او با دقت گوش کنید.خود را مشتاق نشان دهید.
در پایان، سعی کنید در مورد مشکل خود و درباره نحوه رفتار با نوجوانان به مطالعه کتاب ها یا مقالات مختلف بپردازید یا به یک مشاور مراجعه نمایید تا بتوانید تربیت فرزند خود را به درستی پیش ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ