درمان پس زدن ایمپلنت چگونه است؟ - كلينيك دكتر آرمين رضوی

درمان پس زدن ایمپلنت چگونه است؟

درمان پس زدن ایمپلنت چگونه است؟

 

كلينيك دندانپزشکی دکتر رضوی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با كلينيك دكتر آرمين رضوی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در صورتی که پس زدن ایمپلنت دندان به علت واکنش آلرژیک به بدن باشد معمولاً نمی‌توان از آن جلوگیری کرد و فقط باید پایه ایمپلنت را از محل آن خارج نمود و جای خالی دندان را با روشهای دیگری پر کرد. بعد از اینکه پایه ایمپلنت خارج شد دندانپزشک از شما خواهد خواست که برای درمان پس زدن ایمپلنت تا مدتی بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و از کشیدن سیگار نیز خودداری کنید. مصرف کلسیم می تواند به استحکام استخوان های شما کمک کند. بنابراین بهتر است مصرف غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، ماست، کلم بروکلی، پرتقال و پنیر را بیشتر کنید. بعد از اینکه علائم پس زدن ایمپلنت به طور کامل بر طرف شد می توانید برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خود با یکی از روش های زیر به دندانپزشک مراجعه کنید:
• بریج دندان
در این روش از یک پروتز دندان مصنوعی برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته استفاده می شود. بریج دندان برای افرادی که استخوان های آنها همچنان در حال رشد قرار دارد مورد استفاده قرار می گیرد. بریج مریلند (Maryland Bridge) یک دندان مصنوعی است که در دو طرف خود اصطلاحا بال هایی دارد که به دندانهای مجاور با چسب متصل می شود. در روش بریج مریلند نیازی به تراشیدن دندان‌های مجاور نیست. در صورتی که دندانهای مجاور عصب کشی شده باشند دندانپزشک پیشنهاد می دهد که از روش بریج سنتی استفاده شود. در این روش دندانهای مجاور تراشیده می شوند و تاج دندان دو تایی یا سه تایی متصل به یکدیگر برای پر کردن جای خالی دندان و همچنین قرار گرفتن تاج دندان روی دندانهای مجاور که به عنوان پایه مورد استفاده قرار گرفته اند؛ به کار می رود.
• دندان مصنوعی متحرک
استفاده از دندان مصنوعی متحرک دیگر گزینه ای است که می توان جای خالی دندان را با آن پر کرد. هر چند این روش ارزان تر از سایر روش‌های مانند بریج یا ایمپلنت دندان است اما به راحتی از داخل دهان بیرون می‌افتد و زیبایی چندانی نیز ندارد. یک قطعه پلاستیکی تقریباً همرنگ لثه دندان به تاج دندان مصنوعی متصل شده که روی لثه قرار میگیرد و به استقرار آن کمک می کند.
• پایه ایمپلنت سرامیکی
پایه ایمپلنت سرامیکی تکنولوژی جدیدی است که جایگزین پایه ایمپلنت تیتانیومی شده و برای درمان پس زدن ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که به تیتانیوم واکنش آلرژیک نشان بدهند می توانند بعد از خارج کردن پایه ایمپلنت تیتانیومی و بهبودی علائم پس زدن ایمپلنت، از پایه ایمپلنت سرامیکی برای پرکردن جای خالی دندان خود استفاده کنند.

كلينيك دندانپزشکی دکتر رضوی

كلينيك دكتر آرمين رضوى کلیه دندانپزشکان در كلينيك دكتر آرمين رضوى می توانند در مراقبت و بهداشت دندان ها، لثه ها و دهان شما نقش داشته باشند. خدمات ارائه شده در...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • هدی احمدی

    سلام ۴ روز است که بعد از خوردن چند عدد شیرینی یکباره یکی از دندانهایم که قبلا پر کرده بودم هنگتم جویدن درد میگیره توی دهانم هم چندین افت زده به خاطر شرایط موجود کلینیک ها ی قابل اعتماد تعطیل هستند لطفا راهنمایی کنید

  • لغو پاسخ