فرو- دین، مکمل آهن همراه با اسیدفولیک - آرین سلامت سینا

فرو- دین، مکمل آهن همراه با اسیدفولیک

فرو- دین، مکمل آهن همراه با اسیدفولیک

 فرو- دین (Ferrodin) اولین مکمل آهن به فرم پلت بیس گلیسینات

آرین سلامت سینا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با آرین سلامت سینا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

مکمل آهن همراه با اسیدفولیک، ویتامین B₁₂ و ویتامین C

موارد مصرف

  • کم خونی فقر آهن، اسید فولیک و ویتامین B₁₂
  • کمبود آهن رژیم غذایی
  • دختران نوجوان و بانوان در سنین تولید مثل
  • کودکان و نوجوانان
  • قبل از بارداری برای پیشگیری از ناهنجاری های نقائص لوله عصبی در جنین
  • دوران بارداری و شیردهی
  • پیروی از رژیم های گیاهخواری
  •  تقویت یادگیری، حافظه و تفکر در کودکان دچار فقر آهن
  • هوموسیستئینمی حساس به فولات
  • ورزشکاران
  • ریزش مو ناشی از کمبود آهن

کم خونی فقر آهن چیست؟

کم خونی ناشی از فقر آهن شایع ترین اختلال سوءتغذیه ای در جهان است که اغلب گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سنین رشد و همچنین جمعیت بانوان در سنین تولید مثل می گردد. در کم خونی فقرآهن، تعداد گلبول های قرمز خون و میزان هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز کاهش می یابد و در نتیجه رساندن اکسیژن به سلول های بدن و دفع دی اکسیدکربن از آنها مختل می گردد. علائم کم خونی شامل احساس خستگی مفرط و زودرس همراه با ضعف و بیقراری، عدم تمرکز در کارها، رنگ پریدگی، نفس نفس زدن با فعالیت مختصر، سردرد، سندرم پای بیقرار، تپش قلب و اضطراب بی دلیل و در موارد پیشرفته ریزش مو می باشد. تحقیقات جدید نشان داده اند کمبود آهن در کودکان سبب اختلالات یادگیری، تفکر و حافظه می شود. برای پیشگیری از این اختلالات دریافت میزان کافی آهن از طریق رژیم غذایی یا از مکمل های دارای آهن توصیه می شود.

 

مقدار آهن در بدن به شدت محافظت می شود و حدود 90% آن هر روز بازیافت شده و مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد. اگر آهن دریافتی شخص برای جبران این 10% دفع شده کافی نباشد، کمبود آهن ایجاد می شود.

مقدار توصیه شده و منابع غذایی غنی از آهن

مقدار مجاز توصیه شده روزانه (RDA) برای مردان و زنان بعد از یائسگی 8 میلی گرم است. این میزان برای زنان در سنین تولید مثل (برای جایگزینی آهن از دست رفته در خونریزی های ماهانه و فراهم کردن ذخایر کافی آهن در حاملگی) روزانه 18 میلی گرم می باشد. در پسران نوجوان (14 تا 18 سال) مقدار توصیه شده برای مصرف آهن روزانه 11 میلی گرم است. در حاملگی نیاز روزانه به آهن افزایش یافته و به 15 الی 27 میلی گرم می رسد.

تاکنون بهترین منبع تغذیه ای شناخته شده آهن، جگر است و پس از آن غذاهای دریایی، کلیه، قلب، گوشت بدون چربی و ماکیان بیشترین مقدار آهن را دارا هستند.

برای بهبود جذب آهنی که در منابع گیاهی وجود دارد، مصرف توام همراه با میوه ها و سبزی هایی که ویتامین C بالایی دارند مثل مرکبات توصیه می شود.

نقش ویتامین C در کم خونی

ویتامین C به عنوان قویترین افزایش دهنده جذب آهن شناخته شده است. این ویتامین در صورت مصرف همزمان با آهن، می تواند آهن فریک را به آهن فرو احیا کرده و مقدار جذب آن را از روده افزایش دهد. در مکمل فرو- دین برای بالا بردن مقدار جذب آهن، ویتامین C نیز افزوده شده است.

زیست فراهمی آهن موجود در منابع غذایی مصرفی، بطور تنگاتنگ به نوع ترکیب آهن و سایر مواد غذایی مصرف شده همراه با آن بستگی دارد. مطالعات بالینی اخیر نشان داده که زیست فراهمی آهن در ترکیب با بیس گلیسینات حدود 2 برابر بیشتر از سولفات است و مصرف نصف آهن به فرم بیس گلیسینات در مقایسه با سولفات اثر مشابه و یکسانی از نظر بهبود شاخص های خونی، روی بیماران کم خون دارد. درضمن کم کردن دوز آهن در این نوع ترکیب، سبب کاهش عوارض گوارشی ناشی از دریافت زیاد آهن خوراکی می شود.

امروزه برخی مکمل های آهن بطور ویژه برای آزادسازی آهسته آهن در دستگاه گوارش تهیه شده اند ولی تحقیقات نشان داده اند که فرآورده های آهسته رهش آهن، زیست فراهمی کمی دارند، زیرا ممكن است در زمان عبور از دوازدهه دارو را آزاد نكرده و آهني جذب نشده باشد. به دلیل احتمال آزاد نشدن به موقع آهن در ترکیبات آهسته رهش، فرمولاسیون مکمل فرو- دین برای آهسته رهش بودن طراحی نشده است، ولی در عوض بخاطر ترکیب ویژه با بیس گلیسینات (پروتئین) از جذب بالاتری نسبت به سایر فرم های آهن برخوردار است. متخصصان تغذیه بر این باورند که همراه بودن پروتئین با آهن در غذا سبب افزایش جذب آهن می شود و شاید به همین دلیل باشد که منابع حیوانی آهن و گوشت ها زیست فراهمی بالاتری دارند، چون این مواد غذایی غنی از پروتئین نیز می باشند.

اسیدفولیک و ویتامین B₁₂

علاوه بر آهن، دو ریزمغذی اسید فولیک و ویتامین B₁₂ نیز در ساخته شدن گلبو ل های قرمز نقش اساسی دارند. گاهی اوقات با مصرف آهن کافی، کم خونی بهبود نمی یابد که به نظر می رسد به دلیل کمبود اسیدفولیک و ویتامین B₁₂ بدن باشد . مکمل فرو- دین با داشتن تمام این ریزمغذی های مهم در امر خون سازی، ترکیبی بسیار سودمند در پیشگیری از کم خونی برای کودکان، نوجوانان، بانوان در سنین تولید مثل، بارداری و شیردهی است.

 

نحوه مصرف

روزی 1 الی 2 عدد ترجیحا با معده خالی و در صورت عدم تحمل، همراه با غذا میل شود. از مصرف همزمان با لبنیات، چای و قهوه خودداری شود. پس از بهبود علائم آزمایشگاهی کم خونی، جهت پر کردن ذخایر آهن بدن بنا به تجویز پزشک مصرف فرآورده 3 الی 6 ماه ادامه می یابد.

شرکت آرین سلامت سینا

نماینده انحصاری شرکت Holistica فرانسه

تلفن مشاوره دارویی 22658561، 40883629-021

www.ariansalamat.com

 

آرین سلامت سینا

شرکت آرین سلامت سینا در سال 1388 با هدف ارائه مکمل‌های تغذیه ای- دارویی و همچنین داروهای طبیعی و گیاهی با تکیه بر آخرین دستاوردهای علمی جهان و از طریق...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • سپیده احمد آبادی

    سلام یعنی این نوع قرص از نوع کلسیم سیترات هست ک رسوب نمیکنه؟ چه فرقی با سوپرابیون کلسیترا که قرص کلسیم هم هست و برای پوکی استخوانه داره ؟

  • سپیده احمد آبادی

    سلام یعنی این قرص از نوع کلسیم سیترات هست که رسوب نمیکنه؟ چه فرقی با سوپرابیون کلسیترا که قرص کلسیم هم هست و برای پوکی استخوانه داره ؟

  • تبسم سادات

    سلام برای رفع قرمزی و دونه های روی گونه نوزاد 4روزه چه کرمی مناسب هست؟؟ که سبب حساسیت نشه...

  • maryam kamali

    سلام دخترم اگزما داره دکتر براش اگزاسین نوشته اما چندتا داروخونه پرسیدم نداشتن کجا میتونم تهیه کنم؟

  • لغو پاسخ