روش های مراقبت از پوست - درمانگاه خیریه امام صادق

روش های مراقبت از پوست

روش های مراقبت از پوست

میکرودرم ابریژن چیست و چه زمانی از میکرودرم ابریژن استفاده کنیم؟

درمانگاه خیریه امام صادق نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با درمانگاه خیریه امام صادق کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

میکرودرم ابریژن روشی برای رفع سلول های مرده پوست است که در ادامه با جزئیات بیشتری به توضیح این روش می پردازیم.

پوست شما هر روز در معرض عناصر محیطی است. طی سال ها پرتوهای خورشید، آلودگی و دیگر عوامل آسیب رسان تلفاتی را به پوست وارد می کنند. درمان میکرودرم ابریژن چروک ها و خطوط نازک ایجاد شده بر روی پوست، لکه های ناشی از افزایش سن و جوش ها را کاهش دهد یا کامل برطرف کند.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک فرایند غیر شیمیایی و غیرتهاجمی است که از اسپری میکروکریستال برای برداشتن بیرونی ترین لایه خشک شده و سلول های مرده پوست استفاده می کند و به این ترتیب پوست جوان تر و سالم تر به نظر می رسد. به علاوه میکرودرم ابریژن باعث تولید یک لایه جدید پوست با سلول های تازه و میزان بالاتری از کلاژن می شود و پوست جدید سفت تر خواهد بود. میکرودرم ابریژن نسبت به درم ابریژن ملایم تر است. درم ابریژن تهاجمی تر بوده و برای درمان خطوط عمیق تر، آفتاب سوختگی های شدید و زخم ها استفاده می شود.

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی مفید است؟

بیمارانی که دارای خطوط و چروک های نازک، لکه های ناشی از افزایش سن، آفتاب سوختگی، نابرابری رنگدانه ها، مشکل در بافت پوستی یا زخم های کوچک هستند، از میکرو درم ابریژن استفاده می کنند.

میکرودرم ابریژن برای افرادی که دچار روزاسه* rosacea یا آکنه هستند نیز موثر خواهد بود. اسپری ملایم میکروکریستال می تواند مشکلات پوستی را برطرف کرده یا بهبود بخشد. این اسپری لایه بیرونی و آسیب دیده پوست را برمی دارد و به سلول های تازه پوستی فرصت نمایان شدن می دهد.

بهترین کسانی که می توانند از این روش استفاده کنند بزرگسالانی هستند که از لحاظ جسمی سالم می باشند و بیماری های پوستی نسبتا جزئی دارند. میکرودرم ابریژن یک روش غیرتهاجمی است که نمی تواند افتادگی پوست یا خطوط عمیق را برطرف کند. این مشکلات با استفاده از روش های دیگری مانند لیفتینگ و سفت کردن پوست با لیزر بهبود پیدا می کنند.

* روزاسه rosacea : التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت (معمولاً گونه‌ها، بینی و پیشانی) که در بزرگسالان بروز می کند و با آکنه متفاوت است.

میکرودرم ابریژن برای آکنه

میکرودرم ابریژن برای برطرف کردن آکنه های پوستی و زخم های ناشی از آکنه استفاده می شود. میکرودرم ابریژن می تواند زخم های جزئی را به طور کامل حذف کرده یا به شدت کاهش دهد. با این حال برای زخم های عمیق ناشی از آکنه میکرودرم ابریژن روش زیاد موثری نخواهد بود.

زخم های عمیق تر معمولا با استفاده از درم ابریژن یا لایه برداری شیمیایی درمان می شوند. میکرودرم ابریژن برای بیمارانی که دارای آکنه های فعال هستند نیز روش موثری خواهد بود. این روش پوست را لایه برداری کرده و منافذ مسدود شده را باز می کند و چربی و جرم از این منافذ خارج می شوند. عمل پاکسازی و از بین بردن سلول های پوستی ممکن است باعث تشدید آکنه شود، بنابراین قبل از انجام این فرایند لازم است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

درمان روزاسه با میکرودرم ابریژن

روزاسه نوعی التهاب پوستی مزمن است که منجر به قرمزی و برجسته شدن عروق خونی و التهاب می شود و شبیه به آکنه به نظر می رسد. میکرودرم ابریژن برای کاهش قرمزی ناشی از روزاسه استفاده می شود. با این حال اگر مبتلا به روزاسه هستید و تصمیم به استفاده از روش میکرودرم ابریژن دارید، قبل از هر اقدامی با متخصص پوست مشورت کنید. میکرودرم ابریژن ممکن است تاثیر منفی بر روی روزاسه داشته باشد.

استفاده از میکرودرم ابریژن در چه سنی بهتر است؟

گرچه محدودیت سنی و جنسی برای انجام روش میکرودرم ابریژن وجود ندارد، اما معمولا این روش به افراد بالای 12 سال و افراد کمتر از 65 سال توصیه می شود. بزرگسالان 70 سال ممکن است در صورت استفاده از میکرودرم ابریژن دچار کبودی و خراشیدگی بیشتری در پوست شوند. در سنین پایین هم این روش باید تحت نظر پزشک و متخصص پوست انجام شود.

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی ممنوع است؟

میکرودرم ابریژن برای افرادی که دارای زخم های عمیق، کلوئیدهای فعال، آکنه، اختلال در سیستم ایمنی و یا دیابت هستند، انجام نمی شود. خانم های باردار نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند. افرادی که به تازگی لایه برداری های شیمیایی، مانند تزریق کلاژن، انجام داده اند باید 2 یا 3 هفته منتظر بمانند و پس از آن فرایند میکرودرم ابریژن را انجام دهند.

افراد دارای زخم های عمیق، چین های پوستی در صورت یا دیگر نقص های خفیف یا شدید پوستی، بهتر است از روش های درمانی قوی تر مانند لایه برداری شیمیایی، درم ابریژن و یا صاف کردن پوست با لیزر استفاده کنند.

میکرودرم ابریژن چه عوارضی دارد؟

عوارض میکرودرم ابریژن کم هستند و این روش یک روش بی خطر محسوب می شود. به علاوه میکرودرم ابریژن تنها بر روی بیرونی ترین لایه پوست تاثیر می گذارد. عوارض مربوط به درم ابریژن و لیزر به مراتب از میکرودرم ابریژن بیشتر است که البته اثر گذاری آن دو روش نیز بیشتر ست.

عوارض احتمالی میکرودرم ابریژن عبارتند از:

سفتی و تنگی پوست
قرمزی پوست
کبودی پوست
حساسیت
تغییر رنگ پوست
سایش و خراش پوست
خونریزی
کبودی پوست چشم (به ویژه اگر در حال مصرف آسپیرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون باشید)
پارگی رگ های خونی نازک
بروز تبخال در اطراف لب

البته تبخال در اثر استفاده از روش میکرودرم ابریژن به ندرت بروز می کند، اگر سابقه ابتلا به تبخال دارید بهتر است از انجام میکرودرم ابریژن در اطراف لب ها اجتناب کنید

مزوتراپی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه های آن 

پیشگیری از چین و چروک و جوانسازی پوست، درمان ریزش مو

مزوتراپی تکنیکی است برای جوانسازی، سفت کردن و بازسازی پوست که توسط تزریق عصاره گیاهان ، ویتامینها ، هورمونها در پوست انجام می گیرید. این تکنیک همچنین برای حذف چربی ها نیز کاربرد دارد.

مزوتراپی باعث تغذیه و جوان سازی پوست توسط تولید کلاژن و الاستین می شود و متابولیسم پوست شما را تحریک می کند.

این تکنیک در سال ۱۹۵۲ توسط پزشک فرانسوی به نام دکتر میکاییل پیستور توسعه یافت. در آن زمان از مزوتزاپی بیشتر برای کاهش درد استفاده می شد. ولی در سال های بعد محبوبیت زیادی در ایالات آمریکا و دیگر نقاط جهان پیدا کرد.

امروزه مزوتراپی برای موارد زیر کاربرد دارد:

  • پیشگیری از چین و چروک و جوانسازی پوست
  • محو کردن خطوط پوست
  • بهبود ، روشنایی پوست ملتهب و قرمز
  • سفت کردن پوست شل
  • درمان آلوپسی – یک نوع بیماریی که موجب ریزش مو می شود.
  • حذف چربی در ناحیه هایی مانند: معده، ران، باسن، بازوها و صورت
  • کاهش سلولیت (تجمع چربی)

این تکنیک با استفاده از سوزن ها بسیار نازک جهت تزریق به لایه میانی پوست انجام می گیرید.

ایده اصلی مزوتراپی برای تصحیح مسایل اصلی مثل گردش ضعیف خون ، درمان التهاب پوستی که موجب آسیب می شوند، مطرح شده است.

برای مواد تزریقی در مزوتراپی استاندارد خاصی وجود ندارد. پزشکان راه حل های مختلفی استفاده می کنند از جمله:

  • داروهای تجویزی مانند وازودیلاتورها و آنتی بیوتیک ها
  • هورمون هایی مانند کلسیتونین و تیروکسین
  • آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  • عصاره های گیاهی
  • ویتامین ها و مواد معدنی

 چقدر هزینه دارد؟

هزینه مزوتراپی به نوع درمان و تعداد جلسات بستگی دارد. با توجه به اینکه جزو درمان های زیبایی محسوب می شود، احتمال دارد که بیمه ها آن را پوشش ندهند.

چگونه برای مزوتراپی آماده شویم؟

قبل از اینکه مزوتراپی توسط پزشک انجام شود شما می بایست تا یک هفته قبل ، از مصرف داروهایی نظیر آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب استروئیدی اجتناب کنید. این داروها ممکن است خطر ابتلا به خونریزی و کبودی در طول مزوتراپی را افزایش دهند.

هنگام درمان با مزوتراپی چه کارهایی صورت می گیرد؟

ابتدا داروی بی حسی روی صورت شما مالیده می شود البته ممکن است این فرایند بدون بی حسی انجام شود . سپس پزشک توسط آمپول با سوزنی باریک و کوتاه شروع به تزریق مواد در لایه میانی پوست می کند .

این تزریق ها بسته به شرایط درمان تا عمق ۱ تا ۴ میلیمتری پوست انجام می شود. پزشک ممکن است تزریق را با زاویه یا با چرخش دست انجام دهد . به هر حال در هر تزریق فقط یک قطره کوچک به پوست منتقل می شود .

شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب به چند جلسه درمان نیاز دارید . تعدا جلسات درمان بین ۳ تا ۶ جلسه می باشد.

درمان با مزوتراپی چقدر موثر است؟

بسیار دشوار است که بصورت قطعی در مورد تاثیرات مزوتراپی صحبت کنیم همانطور که در بالا اشاره کردیم پزشکان روش های درمانی مختلفی را دارند. درضمن در این رابطه مطالعات و آزمایشات محدود بوده و زیاد قابل استناد نیست.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته بیشترین تاثیر این روش برای جوانسازی پوست صورت بوده است.

در سال ۲۰۱۲ روی شش نفر برای درمان چین و چروک و جوانسازی صورت به مدت شش ماه درمان مزوتراپی انجام گرفت و نتایج مطلوبی مشاهده شد.

آیا مزوتراپی با لیپوساکشن قابل مقایسه است؟

مزوتراپی جایگزین غیر جراحی لیپوساکشن برای از بین بردن چربی ناخواسته است.

لیپوساکشن به طور دائم چربی را از ناحیه هایی مثل معده، ران و پشت شما بیرون می آورد. جراحان زیبایی این روش را با قرار دادن یک لوله پلاستیکی نازک از طریق برش های کوچک در پوست انجام می دهند و سپس با استفاده از خلاء جراحی، چربی ها را ساکشن می کنند. لیپوساکشن تحت بیهوشی انجام می شود.

اگر چه لیپوساکشن به طور موثر در حذف چربی دائمی در نظر گرفته می شود، بهبود می تواند تا شش هفته طول بکشد. همچنین دارای خطراتی مانند آسیب عصبی و آسیب به رگ های خونی، ایجاد خطوط نامنظم روی پوست، سوختگی و عفونت است. در ضمن لیپوساکشن هزینه بالایی دارد.

مزوتراپی مثل لیپوساکشن به عنوان یک روش تهاجمی نیست. هیچ برشی وجود ندارد هزینه بسیار پایین تری نسبت لیپوساکشن است. با این وجود، ممکن است ۱۰ جلسه یا بیشتر برای دریافت نتایج مورد نظر نیاز باشد.

مشخص نیست که چگونه مزوتراپی برای حذف چربی مفید است. تحقیقات کافی برای آزمایش آن انجام نشده است و روش هایی که استفاده می شوند بسته به اینکه در آن انجام شده متفاوت است.

لیپولیز تزریق یک درمان غیر تهاجمی است که مشابه مزوتراپی است. اصطلاح “مزوتراپی” و “لیپولیز تزریق” اغلب به صورت مترادف استفاده می شوند، هرچند که کمی متفاوت هستند.

در طول لیپولیز تزریق، پزشک شما فسفاتیدیل کولین و دگزیکسولات را به لایه چربی زیر پوست تزریق می کند. همانند مزوتراپی، شواهد بسیار کمی برای نشان دادن کارایی لیپولیز تزریقی وجود دارد..

عوارض جانبی و خطرات مزوتراپی چیست؟

قطعا اگر برای درمان به یک کلینیک یا مطب معتبر مراجعه کنید عوارض و خطر کمتری متوجه شما خواهد بود .

عوارش جانبی گزارش شده به شرح زیر است:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • ورم
  • خارش
  • قرمزی
  • کبودی
  • ریزش در محل تزریق
  • تکه های تیره پوست
  • عفونت
  • زخم ها

بعد از مزوتراپی چقدر نیاز به استراحت داریم؟

از آنجایی که مزوتراپی یک روش کم تهاجمی است و جراحی محسوب نمی شود ، لذا بعد از آن نیاز به استراحت چندانی نیست . بسیاری از مردم می توانند به فعالیت های روزمزه خود ادامه دهند . بعضی ها ممکن است به دلیل کمی تورم و درد در ناحیه تزریق به یک روز استراحت نیاز داشته باشند.

آیا می توان از مزوتراپی برای ریزش مو استفاده کرد؟

این روش علاوه بر درمان چروک ها و از بین بردن چربی های ناخواسته، برای درمان ریزش مو نیز استفاده می شود. این درمان عصاره گیاهان طبیعی، ویتامین ها، و یا داروهایی مانند فیناستراید و منوکسیدیل به سر تزریق می شود.

افرادی که مزوتراپی را برای ریزش مو انجام داده اند، ادعا می کنند:

  • اختلالات هورمون در فولیکول مو و اطراف آن اصلاح شده است
  • مواد مغذی برای مو فراهم شده است.
  • گردش خون  بهبود پیدا کرده است.

این ادعاها مشخص می کند که مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو جواب داده است

همه چیز درباره بوتاکس

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک استفاده می شود.

امروزه در کشورهای اروپایی از ترکیبات تزریقی متعددی جهت رفع چروک یا افزایش حجم اعضای بدن استفاده می شود که متاسفانه در جامعه ما اطلاعات محدودی در این باره  وجود دارد. به اختصار باید گفت که این نوع ترکیبات به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

ترکیبات فلج کننده؛ که با فلج کردن عضلات پیشانی یا دور چشم، اسپاسم آن ناحیه را رفع می کنند و مانع از انقباض عضلات می شوند، بنابراین باعث رفع چروک و گاه بالا بردن ابروها می شوند و طول اثرشان بین 3 تا 6 ماه می باشد.

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده بطور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می آید از بین می برد در نتیجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد. يک روش سريع و نسبتا غير تهاجمی است.

 

برای درمان چروکهای پیشانی و کنار چشم ها (در مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست) می توان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت و ایجاد چروکها جلوگیری شود.

هم اکنون بوتاکس در آمریکا روشی است که بیشترین استفاده را از نظر زیباسازی صورت دارد و هنرپیشه های هالیوودی بیشترین مصرف کنندگان این ماده هستند.

عوارض تزریق بوتاکس

عوارض بوتاکس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحیه اطراف محل تزریق، جدی نمی باشد. البته در صورتی که تزریق توسط پزشک با تجربه انجام شود، هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت، ولی بیمارانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارندو در فاز حاد هستند و يا زنان باردار و شيرده نبایستی از آمپول بوتاکس استفاده کنند،مضاف بر اين كه دیده شده تزریق بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در بسیاری از افراد می شود، اما گاهی ممکن است سردرد به صورت موقت برای مدت چند روز اتفاق افتد و یا علایمی دال بر حساسيت  ایجاد شود که آن هم موقتی و گذراست.

 انواع چروک صورت
چروک‌های صورت دو نوع‌اند:
1- نوع ديناميک كه بر اثر حركت مكرر عضلات.صورت در طی سال‌ها ايجاد می‌شوند.
2- نوع استاتيک كه در اثر كاهش كشساني پوست به علل متفاوتی ازجمله جاذبه زمين به وجود  مي‌آيند.
سال‌ها تنها راه درمان چروک‌های استاتيک ليفتينگ (lifting) صورت و ابرو بود كه البته چروک‌های ديناميك را درمان نمی‌كرد.
بعضی از افراد لبخندی تحت عنوان (لبخند موناليزا) دارند كه گوشه‌های دهان در حالت طبيعی به طرف پايين لب فوقانی كشيده می‌شود. تزريق بوتاكس می تواند اين حالت را از بين ببرد.
بوتاکس و زیبایی صورت

بوتاکس از طریق بلوک ایمپالس عصبی عمل می کند و باعث کاهش حرکت عضلات می شود. با کاهش حرکت، سطح پوست به تدریج صاف می شود و خطوط متوسط تا شدید شروع به ناپدید شدن می نمایند.
پروسه تزريق بوتاكس پروسه چندان پيچيده اي نيست ، در گام بعدي مي بايست به ماهيچه هاي ايجاد چين و چروك و يا اخم ها بوتاكس تزريق گردد . درمان خيلي سريع صورت مي پذيرد اما در مقايسه با استفاده از ژل بوتاكس كه فقط می بايست برای صورت استفاده شود هنوز درد ناشي از تزريق بوتاكس را تحت پوشش قرار نمي دهد . در پروسه تزريق بوتاكس به منظور سر كردن درد نيازي به بيهوشی نيست مگر اينكه خود بيمار درخواست كند . پس از تزريق بوتاكس پروسه انسداد فرستنده هاي عصبي بين 2 تا 10 روز طول می كشد . اما با استفاده از بولوتونيوم بوتاكس نوع A اين مشكل بی حسی بوجود نخواهد آمد .

يك هفته قبل از درمان بوتاكس استفاده از هر گونه مشروبات الكلی قدغن می باشد . بوتاكس معمولا برای رفع يا كاهش چروكها پيشنهاد مي گردد از اثرات جانبی تزريق بوتاكس كبودی اندک می باشد پس از تزريق بوتاكس از مصرف آسپرين و داروهای مشابه خوداری نماييد چرا كه به رفع كبوديتان كمكی نمی كند.

کاربرد بوتاکس در موارد غیر زیبایی

موقعيت هاي مختلفي وجود دارند كه در آن از تزريق بوتاكس استفاده مي شود و تزريق بوتاكس منحصر به زيباسازي نيست كه از آن ميان مي توان به درمان اسپاسم ماهيچه صورت يا ديگر قسمتها ، پرش پلک ، اسپاسم ماهيچه های گردن ، انقباض و تیک گردن، لوچی شديد چشم ها اشاره كرد.

 

آیا بوتاکس مورد تایید FDA می باشد؟

بوتاکس تنها موردی از انواع آن است که توسط FDA تایید شده است. این درمان، درمانی است غیر جراحی با کمترین میزان تهاجم. همچنين معمولا نیازی به زمان ترمیم ندارد و میزان نارضایتی هم کم است.

 

شما چه نتایجی را می توانید انتظار داشته باشید؟
شما می توانید نتایج درمانی خود را در طی چند روز بینید. طی یک هفته وضعیت خطوط شما بهتر خواهد شد. نتایج قابل مشاهده برای مدت 4-6 ماه باقی خواهد ماند. نتایج خود شما می تواند متغییر باشد.

اگر شما از ادامه درمان منصرف شوید چه اتفاقی می افتد؟ اگر شما درمان را ادامه ندهید تمامی نواحی درمان شده به تدریج به وضعیت اولیه قبل از درمان برمی گردد.

آیا بوتاکس بی خطر است؟ آیا سمی نیست؟

بوتاکس یک پروتئین خالص طبیعی است که در دوز بسیار پایین تجویز می شود. تاثیر بوتاکس معمولا محدود به ناحیه تزریق شده می شود و به جاهای دیگر بدن سرایت نمی کند. بوتاکس توسط FDA تایید شده است و کاربرد کلینیکی بیست ساله آن بی خطر بودن آن را به اثبات رسانده است.

آیا شما بعد از تزریق بوتاکس طبیعی به نظر می رسید؟
اگر چه نتایج چشمگیر هستند، اما نمای ظاهری صورت شما به هم نمی خورد. عضلات شل می شوند به طوری که شما هنوز می توانید لبخند بزنید اما بدون چین و چروک. بعد از بوتاکس زمان زیادی برای بهبودی لازم ندارید و می توانید بلافاصله بعد از تزریق به سر کارتان برگردید یا برای خرید بیرون بروید.

اغلب افراد، تقریبا هر سه تا شش ماه به تزریق مجدد بوتاکس نیاز دارند. بوتاکس طی چند روز پخش می شود و باعث شلی و از کار افتادن عضلاتی می شود که باعث چروک شده بودند. بوتاکس چروک های دینامیکی را از بین می برد اما چین های عمیق و استاتیک ممکن است به درمان های جایگزین مثل تزریق ژل یا فیلرها نیاز داشته باشند.
پر کننده ها نتایج فوری دارند و بر اساس پرکننده مورد استفاده، ماندگاری پرکننده های مورد استفاده با هم فرق دارد كه بسته به نوع ژل مي باشدو همچنين نتایج از شخصی به شخص دیگر متفاوت می باشد.

استفاده از سیگار یا در معرض قرار گرفتن آفتاب بدون محافظت توسط ضد آفتابها تاثیر ماندگاری این درمانها را کاهش می دهد همانطور که چنین اعمالی در سایر موارد درمانهای زیبایی اثرات مضرمشابه برای پوست دارند. پزشک از بی حس کننده های موضعی یا سایر روش های بی حسی استفاده ميكند و بنابر این طی تزریق دردی وجود ندارد و یا بسیار کم است. عوارض شامل مختصری تورم، قرمزی یا خون مردگي موقت و مور مور شدن بعد از درمان است.

مراقب های لازم بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

به طور کلی:

تا ۵ ساعت کارهای زیر انجام نشود:

۱ – آب زدن

۲ – آرایش کردن

۳ – سر خم کردن

۴ – دراز کشیدن و خوابیدن

۵ – خارش – ماساژ پیشانی دور چشم

۶ – عینک آفتابی زدن

۷ – الکل، کافیین و سیگار مصرف نشود

– تا سه روز از کارهای سنگین و فعالیت های ورزشی جلوگیری کنید

– درصورت التهاب و کبودی یخ گذاشته شود.

– درصورت سردرد استامینوفن ساده استفاده شود

– به مدت سه شب بالشت بلند زیر سر قرار گیرد

– ۴۸ ساعت پس از تزریق، اثر بوتاکس شروع شده و تا دو هفته به اوج می رسد.

درمانگاه خیریه امام صادق

بنیاد امام صادق (ع) 40 سال است که با هدف توسعه و گسترش فرهنگ نیکوکاری، در مقاطع مختلف به طور نسبی حامی محرومین و نیازمندان بوده و تلاش نموده تا...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • اکبر جلالیزاده

    سلام هزینه ساکشن و شستشوی یک گوش؟

  • عیسی

    من هیچ نوع بیمه ای ندارم میشه بگید هر دندونی که بخوام عصب کوش بکنم پر کنم چقدر هزینه میبره ممنون

  • عیسی

    میخواهم چنتا دندون درست کنم چجوری وقت بگیرم

  • محمدعلی اسدی

    من دندان پزشکی برای کشیدن دندان آیا بیمه سلامت کارمندی قبول می کنید ومبلغ کشیدن دندان جلو ّآیا خیریه هم تخفیف دارد

  • لغو پاسخ