تاثیر داروها در موفقیت کاشت ایمپلنت - دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی

تاثیر داروها در موفقیت کاشت ایمپلنت

تاثیر داروها در موفقیت کاشت ایمپلنت

طبق مطالعات انجام شده مشخص شده که دوری از داروهای اعصاب و آرام بخش ها که باعث بازجذب سرتونین می‌شود و همچنین داروهای پوکی استخوان که به آنها آلندرونات ها گفته می شود، باعث بهبود نتیجه ایمپلنت می شوند.

دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

سیکلوسپورین: یکی از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی در افراد با پیوند کلیه است که مطالعات زیادی نشان می‌دهد که این دارو بر روی اتصال ایمپلنت به استخوان (اسئواینتگریشن) تاثیر منفی دارد.

داروهای شیمی درمانی که مانع تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود. مهمترین نقطه ضعف این داروها، درمان غیر انتخابی آنها بوده که ممکن است روی سلول های عادی نیز تاثیر داشته باشد به همین دلیل می تواند روی روند جوش خوردن استخوان به ایمپلنت (اسئواینتگریشن) تاثیر منفی بگذارد.

الکل: یکی از پر استفاده ترین داروها در سراسر دنیاست و گروهی از افراد به مصرف خوراکی آن اعتیاد پیدا کرده اند. این ماده ای آرام کننده سیستم عصبی مرکزی است که مطالعات نشان داده می تواند بر روی سیستم قلب و عروق، دستگاه گوارش، سیستم ایمنی و سیستم عصبی تاثیر بگذارد و نیز می تواند مانع فعالیت سلول‌های استئوکلاست شود که به نوبه خود بر روی بازسازی استخوان تاثیر گذاشته و باعث تاخیر در ترمیم استخوان می گردد. الکل باعث پوکی استخوان نیز می‌شود که به تبع آن تراکم استخوان کم شده و می‌تواند بر روی کاشت ایمپلنت تاثیر منفی بگذارد.

کورتون ها: داروهایی هستند که باعث کاهش فعالیت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بیماریهای التهابی از جمله روماتیسم مفصلی می شوند که پوکی استخوان و تحلیل استخوان یکی از عوارض مصرف طولانی مدت آن است که می تواند بر اوستءواینتگریشن اثر منفی بگذارد.

آنتی‌بیوتیک‌ها: تحقیقات نشان می دهد بعضی از آنتی بیوتیک ها مانع رشد استخوان هستند، فلوروکینون ها از جمله این داروها هستند که در رشد استخوانی خلل ایجاد می کنند.

این دسته از آنتی بیوتیک ها شامل: سیپروفلوکساسین، نوروفلوکساسین، اوفلوکساسین که تهدیدی برای کاشت ایمپلنت هستند

داروهای غیر استروئیدی (ضد التهاب): از جمله داروهای پر استفاده برای تسکین درد هستند. مانند ایبوپروفن، ناپروکسن، دیکلوفناک. که این داروها می توانند مانع بهبود استخوان شود و می تواند از جمله ریز فاکتورهای شکست ایمپلنت باشد.

جمع‌بندی: از آن جهت که داروهای مصرفی شما می تواند بر روند جوش خوردن ایمپلنت (اینتگریشن) اثر منفی داشته باشد منطقی است که قبل از کاشت ایمپلنت جراح متخصص شما از داروهایی که استفاده می‌کنید آگاهی داشته باشد.

 

دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی

مرکز تخصصی ایمپلنت و لمینت دکتر شهرام اسعدی کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندان یک میله یا پیچ تیتانیومی با قطر و طول های مختلف است که در فک قرار...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Mohammad

    سلام اقاي دكتر من يك ماه و ٢٠ روزه دندانم رو عصب كشي كردم الان احساس گزگز بالاي دندانم ميكنم به دندانم ضربه ميزنم احساس يكم درد ميگيره نظرتون چي هست طبيعي است

  • علیرضا حسینی

    سلام جناب دکتر اسعدی هزینه هر واحد ایمپلنت و هر واحد روکش رو لطف میکنید؟ جسارتا به صورت اقساط هم ایمپلنت انجام میدید؟

  • لغو پاسخ