جراحی سینوس لیفت چیست؟ - دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی

جراحی سینوس لیفت چیست؟

جراحی سینوس لیفت چیست؟

جراحی سینوس لیفت برای  فراهم آوردن حجم کافی از استخوان در مناطق کافی فک بالا (منظور محل دندان های آسیای کوچک و بزرگ بالا است) برای قرار دادن ایمپلنت استفاده می شود. با از دست رفتن دندان های طبیعی در این ناحیه، کف سینوس به‌تدریج به سقف دهان گسترده شده و به آن نزدیک می شود. به طوری که پس از مرور زمان تنها یک لایه استخوانی نازک، دهان را از سینوس جدا می کند. این بستر ضعیف ضخامت و استحکام کافی  برای قرارگیری ایمپلنت ندارد. بنابراین با انجام جراحی سینوس لیفت که به معنای بالا آوردن سینوس است، مقداری از مواد پیوند استخوان در سینوس قرار گرفته و کف سینوس بین ۲ تا ۲۰ میلی متر به بالا برده می شود.

دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

مواد مورد استفاده به عنوان پیوند بسته به حجم  مورد نیاز می تواند مواد مصنوعی مانند پودر استخوان یا خرده های استخوان ناشی از دریل کردن محل برای ایمپلنت و یا اینکه تکه های بزرگ استخوان جدا شده از سایر قسمت های فک یا حتی استخوان لگن باشد.

غالبا پیش از انجام سینوس لیفت ارزیابی دقیق محل توسط سی تی اسکن برای مشخص شدن محل و گستردگی جراحی، میزان مواد پیوندی مورد نیاز، طرح درمان انجام می شود.

مراقبت های بعد از جراحی سینوس لیفت:

به دلیل اینکه درون سینوس های فک فوقانی بعد از جراحی سینوس لیفت ترشح جمع می شود، این ترشحات به صورت خون از داخل بینی  و یا اینکه از پشت حلق طی یک هفته بعد از جراحی سینوس لیفت ممکن است خارج شود.

تورم و کبودی گونه تا زیر چشم ناحیه جراحی شده طبیعی خواهد بود.

در روز جراحی تا قبل خواب، کمپرس سرد و از روز بعد از جراحی سینوس لیفت کمپرس گرم در محل جراحی شده استفاده کنید.

از عطسه، سرفه، فشار روی بینی و سینوس خودداری کنید به همین دلیل برای سرفه و عطسه کردن از دهان باز استفاده کنید.

از فین کردن بپرهیزید و برای تمیز کردن بینی از دستمال و یا گوش پاک کن استفاده کنید.

 

دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی

مرکز تخصصی ایمپلنت و لمینت دکتر شهرام اسعدی کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندان یک میله یا پیچ تیتانیومی با قطر و طول های مختلف است که در فک قرار...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Mohammad

    سلام اقاي دكتر من يك ماه و ٢٠ روزه دندانم رو عصب كشي كردم الان احساس گزگز بالاي دندانم ميكنم به دندانم ضربه ميزنم احساس يكم درد ميگيره نظرتون چي هست طبيعي است

  • علیرضا حسینی

    سلام جناب دکتر اسعدی هزینه هر واحد ایمپلنت و هر واحد روکش رو لطف میکنید؟ جسارتا به صورت اقساط هم ایمپلنت انجام میدید؟

  • لغو پاسخ