لیزر موهای زائد چه مدت دوام می یابد؟ - دکتر آزاده محمدپور یزدی

لیزر موهای زائد چه مدت دوام می یابد؟

لیزر موهای زائد چه مدت دوام می یابد؟

 

دکتر آزاده محمدپور یزدی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر آزاده محمدپور یزدی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

لیزر، فرم طولانی مدت از حذف موهای زائد است که باعث آسیب دیدن یا از بین رفتن فولیکول مو می شود. با این حال، اگر در طول لیزر موهای زائد، فولیکول مو با وجود آسیب دیدگی، از بین نرفت، ممکن است مو مجددا رشد کند. به همین دلیل، در حال حاضر بسیاری از پزشکان لیزر موهای زائد را به عنوان حذف طولانی مدت موهای زائد ذکر می کنند، نه از بین بردن دائمی مو! برای کسب اطلاعاتی پیرامون نحوه کار با لیزر موهای زائد، مدت زمان ماندگاری و هزینه های انجام این روش، ادامه مطالب را دنبال کنید.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

لیزر موهای زائد، برای هدف قرار دادن رنگدانه های موجود در موهای فرد، از نور استفاده می کند. نور از ساقه مو عبور کرده و به فولیکول مو می رسد.

گرمای ناشی از نور لیزر، فولیکول مو را از بین می برد و مو در دراز مدت دیگر نمی تواند از آن محل رشد کند.

مو از چرخه رشد بی نظیری پیروی می کند که شامل استراحت، ریزش مو و دوره های رشد است. موهایی که اخیراً حذف شده اند، در مرحله استراحت قرار دارند و برای تکنسین یا لیزر قابل رویت نیستند، بنابراین ممکن است فرد قبل از حذف این موها با لیزر، مجبور شود منتظر بماند تا موها دوباره رشد کنند.

برای بیشتر افراد، لیزر موهای زائد، به درمان های متعددی در طول 2 تا 3 ماه نیاز دارد.

آیا لیزر موهای زائد، دائمی است؟

حذف مو از فولیکول نابود شده ی مو، دائمی است. با این حال، افرادی که تحت لیزر موهای زائد قرار می گیرند، می توانند انتظار داشته باشند که برخی از موهای موجود در منطقه مورد نظر، دوباره رشد کنند.

با گذر زمان، برای کاهش تعداد موهایی که دوباره رشد کرده اند، می توان منطقه مورد نظر را مجددا لیزر کرد. در بعضی موارد، حتی ممکن است همه موهای زائد از بین بروند.

رشد یا عدم رشد مو، به عوامل بسیاری چون نوع موهایی که مجددا رشد می کنند و مهارت فرد در حذف موهای زائد بستگی دارد.

بیشتر افراد متوجه این موضوع می شوند که وقتی موهایشان دوباره رشد می کنند، نحیف تر از قبل هستند و کمتر جلب توجه می کنند. این امر به این دلیل است که لیزر ممکن است به فولیکول مو آسیب برساند حتی اگر نتواند آن را از بین ببرد.

اگر فولیکول مو آسیب ببیند اما از بین نرود، در نهایت مو مجدداً رشد می کند. از بین بردن فولیکول تک به تک موها می تواند امر دشواری باشد، بنابراین بیشتر افراد شاهد رشد مجدد موهای زائد خود هستند.

به هنگام رشد مجدد مو، امکان لیزر مجدد آن وجود دارد، بنابراین افرادی که می خواهند تمام موهایشان از بین بروند ممکن است به درمان های لیزری متعددی نیاز داشته باشند.

لیزر موهای زائد چه مدت طول می کشد؟

لیزر موهای زائد در صورت از بین رفتن فولیکول مو، دائمی است. هنگامی که فولیکول مو آسیب دیده باشد، در نهایت مو مجدداً رشد می کند.

مدت زمان لازم برای رشد مجدد مو، به چرخه منحصر به فرد رشد موی فرد بستگی دارد. بعضی از افراد موهایی دارند که سریع تر از سایرین رشد می کنند. موهایی که در مرحله استراحت قرار دارند بسیار آهسته تر از موهایی که در سایر مراحل چرخه قرار دارند رشد می کنند.

بیشتر افراد در طی چند ماه انتظار رشد مجدد مو را دارند. وقتی این اتفاق بیفتد، آنها می توانند به دنبال درمان های بیشتری برای حذف موهای زائد خود باشند.

آیا رنگ پوست یا مو تفاوتی در نتیجه لیزر ایجاد می کند؟

حذف موهای زائد افرادی با رنگ پوست روشن و موهای تیره راحت تر است. دلیل این امر این است که کنتراست رنگدانه باعث می شود که لیزر، موهای زائد را آسان تر مورد هدف خود قرار دهد و به فولیکول مو نفوذ کرده و آن را تخریب کند.

در مقابل افرادی که پوست تیره یا موهای روشنی دارند احتمالا نسبت به سایرین به درمان بیشتری نیاز داشته باشند و ممکن است متوجه رشد مجدد موهای زائد بیشتری در خود شوند.

برای از بین بردن دائمی موها، تکنسین باید بداند که چگونه موهای فرد را مورد هدف قرار دهد و لیزر مناسب او را انتخاب کند. تحقیقات منتشر شده در سال 2013 نشان داد که لیزرهایی که طول موج بیشتری دارند، روی پوست تیره بهتر اثر می کنند.

عوارض جانبی و خطرات:

در طول درمان، برخی از افراد دچار سوزش، لک و ناراحتی می شوند. به همین دلیل، بسیاری از تکنسین ها از کرم بی حس کننده موضعی استفاده می کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است به این کرم ها واکنش آلرژیک نشان دهند و شاهد تحریک پوستی باشند.

عوارض جانبی جزئی و رایج لیرز عبارت اند از:

 

  • تغییر در رنگ پوست، به ویژه در افرادی که پوست تیره دارند، که معمولاً موقتی است.
  • قرمزی پوست.
  • تاول زدن و یا پوسته پوسته شدن پوست.

برخی اوقات، تحریکات مربوط به موهای زائد، باعث بروز زخم می شود. پوست آسیب دیده نیز می تواند عفونی شود و این عفونت های پوستی، هر چند نادر، می توانند گسترش یابند و زندگی فرد را تهدید کنند.

ارائه سابقه پزشکی دقیق و بحث در مورد خطرات و مزایای این روش، می تواند به ارائه دهنده خدمات، در تعیین نوع صحیح درمان کمک کند و خطر عوارض جانبی جدی را کاهش دهد.

در پی حذف موهای زائد، فرد باید از قرار گیری در معرض آفتاب خودداری کند. نور خورشید می تواند پوست را تحریک کند و این مهم، باعث افزایش خطر تاول ها و زخم های پوست شود.

افرادی که درد شدید، تب، پوسته پوسته شدن، تاول یا سایر علائم آسیب پوستی یا عفونت را تجربه می کنند، باید تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرند.

هزینه لیزر موهای زائد:

طبق آماری در سال 2017 انجمن جراحان پلاستیک در آمریکا، میانگین هزینه یک جلسه رفع مو را 293 دلار برآورد کردند.

بیشتر افراد به چندین جلسه درمانی نیاز دارند، بنابراین باید در مورد تعداد جلسات لازم و هزینه کلی آن، با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنند.

از آنجا که لیزر موهای زائد یه روش درمانی زیبایی است، بیمه هزینه آن را پوشش نمی دهند.

هزینه کلی لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی چون ارائه دهندگان آن بستگی دارد. افراد ماهری چون متخصصان پوست و جراحان پلاستیک ممکن است هزینه بیشتری درخواست کنند ولی در عوض احتمال آسیب رساندن یا عوارض جانبی آن کمتر است.

سایر عوامل مؤثر در هزینه لیزر عبارت اند از:

  • تعداد درمان های مورد نیاز.
  • حجم موهایی که مجددا رشد می کنند.
  • حجم موهای مورد هدف.
  • مساحت سطحی از پوست که به درمان نیاز دارد.

برداشتن مقدار کمی مو از ناحیه ای چون لب فوقانی هزینه کمتری نسبت به از بین بردن موهای زائد کل پاها خواهد داشت.

 

نقطه نظرات و دیدگاه ها:

حتی در صورتی که موها دوباره رشد کنند، حجم کلی موهای زائد کمتر خواهد بود و ظاهری نرم تر خواهند داشت. برای کسب درک واقع بینانه تری از انتظارات خود از این روش، در مورد اهداف درمانی خود با پزشک یا متخصص رفع موهای زائد صحبت کنید.

دکتر آزاده محمدپور یزدی

دکتر آزاده محمدپور یزدی، پزشک پوست، مو و زیبایی ارائه خدمات شامل: تزريق انواع بوتاكس (كانادايي، مصپورت، ديسپورت) تزريق انواع فيلر(ژل) با برندهاي تائيد شده وزارت بهداشت جهت برجسته سازي...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • نیما رضی

    سلام دکتر پلینگ شیمیایی چیه و خودمون میتونیم انجام بدیم ؟

  • سارا عرجی

    سلام خانم دکتر من توی قسمت خط خنده افتادگی پوست صورت دارم دکتر مراجعه کردم گفتند ازنخ بایست استفاده کنم لطفا درمورد نخ وقیمت اون توضیح بدید تا بتونم راحت تر تصمیم بگیرم تشکر

  • رضا

    سلام.صبح و شب از ماینوکسیدل استفاده میکنم.میخواستم بدونم شب ک میخوام استفاده کنم سرمو باید بشورم؟در صورتی ک پوست سرم چرب هست و صبح ها قبل از اینکه میخوام ماینو کسیدل استفاده کنم سرمو میشورم

  • مهرانپور

    با عرض سلام و خسته نباشید سوال بنده در خصوص بهترین روش از بین بردن منافذ و سوراخهای روی پوست صورت و همچنین درمان خط اخم و پیشانی برای مرد 39 ساله است.با تشکر

  • لغو پاسخ