طول درمان ارتودنسی و عوامل مؤثر بر آن - دکتر حامد محمودهاشمی

طول درمان ارتودنسی و عوامل مؤثر بر آن

طول درمان ارتودنسی و عوامل مؤثر بر آن

 

دکتر حامد محمودهاشمی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر حامد محمودهاشمی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

پاسخ به این سوال که درمان ارتودنسی چقدر زمان نیاز دارد و بیماران و یا خانواده آنها باید چه مقدار صبور باشند تا یک لبخند زیبا را تجربه کنند بسیار مهم است. طول درمان های ارتودنسی معمولا بین یک تا دو سال است ولی بسته به شرایط بیمار، ممکن است که طول درمان کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد. عوامل مختلفی می تواند بر مدت زمان درمان  تأثیر گذار باشد که عبارتند از:

– شدت ناهنجاری: معمولا هر چه شدت بی نظمی بیشتر باشد، طول درمان بیشتر خواهد بود. درمانهای ارتودنسی همراه با کشیدن دندان و درمان های ارتودنسی همراه با جراحی فک معمولا طولانی تر هستند.

 

– سن بیمار و تفاوتهای فردی: در بیماران جوانتر، معمولا سرعت حرکت های دندانی بیشتر است؛ همچنین تفاوتهای فردی می تواند بر سرعت حرکت دندانها و طول درمان ارتودنسی مؤثر باشد و حتی در یک بیمار ممکن است که سرعت حرکت دندانها در یک طرف قوس دندانی با طرف دیگر متفاوت باشد.

 

-روش درمان: روش درمان  بر طول درمان تأثیر گذار است؛ به عنوان مثال استفاده از براکت های سرامیکی به جای براکت های فلزی می تواند طول درمان را افزایش دهد. در هر صورت توصیه می شود که برای درمان ارتودنسی حتما به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید تا انواع انتخابهای درمانی و طرح درمان صحیح به شما ارائه شود.

 

– استفاده از بعضی داروها: استفاده از بعضی داروها مثل بیس فوسفوناتها که در بیماریهای  رماتیسمی و استئوپروز استفاده می شود و ضددردهایNSAID، باعث کاهش سرعت حرکت دندان و افزایش طول درمان می شود .

 

– همکاری بیمار: همکاری بیمار نقش بسیار تعیین کننده ای بر طول درمان دارد. موارد مهم همکاری بیمار عبارتند از  اجتناب از مصرف خوراکی های سفت که باعث کنده شدن براکت های ارتودنسی ثابت می شود؛ رعایت کامل بهداشت جهت اجتناب از بیماری لثه و پوسیدگی دندان؛ استفاده از کش های بین فکی در ارتودنسی ثابت و پلاکهای متحرک در ارتودنسی متحرک و هدگیر و فیس مسک و … طبق توصیه متخصص ارتودنسی؛ و حضور منظم در وقت های تعیین شده توسط مطب.

دکتر حامد محمودهاشمی

دکتر حامد محمودهاشمی متخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران فلوشیپ ارتودنسی جراحی فک از دانشگاه شهید بهشتی انواع درمان های ارتودنسی (مانند براکت های همرنگ دندان و دیمون) در همه سنین...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • کوروش محمدی

    باسلام خواستم بدونم ویزیت اولیه هم هزینه دارد یا نه؟

  • کوروش محمدی

    سلام ویزیت اولیه هزینه دارد؟

  • مریم رییسی

    با سلام وقت بخیر اقای دکتر من فک بالام دندان ۲ عقب رفته و دندان یک و دو هم عصب کشی شده، برای اینکه ابن ناهنجاری از بین بره بهترین راه ارتودنسی هست یا ونیر کامپوزیت و... ؟ چند وقت طول میکشه تا صاف بشه با ارتودنسی و هزینه ی احتمالی تا چقدر هست؟ ممنونم

  • اکرم اشناگر

    سلام من دندونا جلدم ۳میل از حم فاصله داره ایا باارتدنسی جفت میشه چقد طول میکشه هزینش چقده دندونام مرتبه

  • لغو پاسخ