انواع ناهنجاری های فکی _ گیجگاهی - علیرضا امیر سیف الدینی

انواع ناهنجاری های فکی _ گیجگاهی

انواع ناهنجاری های فکی _ گیجگاهی

انواع ناهنجاری های فکی _ گیجگاهی:

دکتر علیرضا امیر سیف الدینی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با علیرضا امیر سیف الدینی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

سردرد

دردهای گنگ صورت و فک

انعکاس دردهای مبهم روی دندان ها

دردهای ناحیه گوش

گردن درد

کمر درد

وزوز گوش

دندان قروچه یا فشردن دندان ها به هم، هنگام خواب یا بیداری

راه حل درمان بیماری

به طور کلی تشخیص اینکه آیا وضعیت دندان یا فک یا قرار گرفتن فک پایین نسبت به فک بالا در شرایط عادی و نیز فیزیولوژیک قرار دارد، به عهده متخصصان مفصل فک و دندانپزشکان است. موضوع قابل اهمیت این است که اینگونه ناراحتی های مفصل فک را می توانیم بدون عمل جراحی و با روش های غیرتهاجمی درمان کنیم.

با تشخیص نوع ناهنجاری، برای درمان عوارض اولیه یا ثانویه، گاردهای دندانی مخصوص مورد استفاده قرار می گیرد که وظیفه اصلی گاردهای دندانی تغییر وضعیت مفصل فک، حمایت و حفظ این تغییرات است.

گاردهای دندانی اگر درست اندازه گیری شوند و موقعیت درست صحیح فکی را تنظیم کنند، تاثیر زیادی در کاهش بیاری در سیستم عضلانی و عصبی فک و صورت خواهند داشت و از بروز پاسخ غیرصحیح بدن جلوگیری کرده و عوارض ذکر شده را کاهش می دهند.

جنس این نوع گاردهای دندانی که یه صورت اختصاصی و براساس میزان و نوع درمان ساخته می شود، تلفیقی از آکریل ها، پلی اتیلن و فلز مقاوم بوده که پس از ساخت در لابراتورهای تخصصی در اختیار بیار قرار می گیرد و پس از این مرحله است که درمان آغاز می شود.

دکتر علیرضا امیر سیف الدینی

دكتر عليرضا امير سيف الدينی در تاريخ ٢٧ اسفندماه سال ١٣٤٠ در شهر كرمان متولد شدند. ايشان در سال ١٣٦٤ جهت ادامه تحصيل به كشور آلمان مهاجرت نمودند و در...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • زهرا سیاوشی

    بعضی وقتها فک پایین من منحرف به چپ می شود و لب پایینم کج می شود برای رفع این مشکل می توانم به شما مراجعه کنم ؟

  • حسن

    باسلام و ادب آقای دکتر بنده سال 96 جراحی دو طرفه زائده استیلوئید کردم پس از جک زدن دهان دیسک مفصل گیجگاهی از جاش دراومده بود که بحضور حضرتعالی مراجعه و حدود دو ساله که قالب دهان استفاده میکنم ولی مفصل فک سمت چپم بد اذیتم میکنه احساس میکنم اصلا خوب نشده و دردش به سرم و فکم و گلوم میزنه تازه فک بالایی ام از پایینی عقب تر شده و همانطوری مونده است امکانش باشه بنده زمانی که روز جمعه اینا تشریف داشته باشید اگر تایید بفرمایید بنده عکس بگیرم بیارم تا حضرتعالی مجدد بررسی فرمایید. حالت منگی و گیجی بخصوص از سمت چپ نیز دارم. با سپاس و آرزوی بهروزی حضرتعالی

  • لغو پاسخ